Atalante D2 pakt punten van de nr 2
01 april 2012

Vrijdag speelde de tweede dames equipe thuis tegen de nummer 2 VCH D1 uit Hoofddorp. Net als bij de eerste mannen deed de lage notering van de dames (10e) vooraf een overmacht aan de andere kant van het net vermoeden, echter twee weken tevoren had de Haaxman ploeg al ballen laten zien door fiks tegenstand te bieden.

Geen afwachtend of voorzichtig op gang komen deze keer en zonder bier of bitterballen in het vooruitzicht werd er bijzonder geconcentreerd, slim en vooral efficiënt gebald. Niks te veel energie verspild maar bedacht en solide werden de vele harde recht toe recht aan aanvallen en serveerballen getrotseerd. Precies goed was de training van trainer Erik Raket de dinsdag tevoren geweest en met dat zelfvertrouwen bleef de ploeg sterk spelen. Service pass en rallypass draaiden goed en VCH had moeite de thuisploeg van zich af te schudden. Op 16-16 namen de 2 coaches van de liefst 12-koppige formatie uit Hoofddorp zelfs een eerste time-out, maar tevergeefs, met ruim verschil werd de zilveren kandidaat verslagen met 25-18.

Op een kleine wijziging na bleef de groengele ploeg staan en ging het zelfde spel voort. Annemarieke Wijnands scoorde veelvuldig op de buitenkant maar moest aan het einde van de set helaas geblesseerd naar de kant, haar plek werd opgevuld door rising star en helemaal terug van een knieblessure. Het scheelde echt niks, helaas werden verschillende service passes niet strak genoeg bij de verdeler gebracht en ging set 2 naar VCH met miniem verschil van 24-26.

De dames van twee roken echter winst en zagen dat de dames uit Hoofddorp te pakken waren. Natalie van Scheppingen en Annike kwamen terug in het veld op hun eigen positie en de koers van set 1 werd weer op de GPS gezet. Heel berekenend startte de set met mooie servicereeksen van Inge Bakker en Tineke Vellekoop  en wederom wist het thuisteam VCH op afstand te houden: 25-16 winst. In de vierde set moest een tandje bij gezet worden, dat kwam van ver ondanks dat het aanvalswerk van de tegenstanders afzakte was de veldverdediging goed bemand en wisten de Vinkeveense dames moeilijk te scoren. Time-outs en wissels konden niet voorkomen dat VCH de vierde set pakte. Niet zo zeer door slim te ballen, eerder door beginnende winstkriebels aan de geelgroene kant: 21-25. De beslissende set werden te veel fouten gemaakt en ging ruim naar VCH met 8-15. Afijn, wel mooi twee punten van die nummer twee en ook D2 speelt vrijdag 13 april haar een na laatste wedstrijd om 19:30 in De Boei. Insteek is om 2 punten in te halen op de nummer 9, dat wél net buiten P/D zone verkeert.

Bron: mi