Spannende laatste thuisavond Atalante teams
15 april 2012

Afgelopen vrijdag 13 april was het weer eens feest in de Boei! Hoewel de resultaten van dit seizoen niet echt meevallen, was het toch een ouderwets avondje volleybal in De Boei. De avond begon met een overwinning van Dames 2, nog steeds in de race om in de eerste klasse te blijven. Publiek was er genoeg om de dames verbaal te ondersteunen, helaas ging de eerste set verloren maar daarna gaven de Haaxman dames het niet meer weg en konden 4 punten bij geschreven worden. Zaterdag 21 april spelen de dames de laatste wedstrijd in Amsterdam en moeten 3 punten goed maken om van de degradatieplek (nacompetitie) af te komen. De stand is als volgt: 10. Atalante D2 21-39, 9. Xenon D1 21-42, 8. Smashing ’72 D1 21-42.

Gelijktijdig speelden de Rabobank mannen van Heren 2, ze verloren helaas, maar zijn zeker van het behoud van een plaats in de tweede klasse. Naast veel plezier hebben deze mannen daarmee dit seizoen een mooie prestatie geleverd. De aspirantenmix JB2 wist helaas niet te winnen. Omstreeks 21.00 uur begon Dames 3 aan hun wedstrijd. Het door Creavorm Bocxe gesponsorde team is inmiddels zeker van het behoud van een plaats in de tweede klasse, voorwaar ook een prestatie. Dames 1 steeg deze avond boven zichzelf uit en won in een mooie vijfsetter van Armixtos, Heren 1 deed goede zaken tegen VV Amsterdam en won met 4-0! Hoewel onze beide boegbeelden dit jaar degraderen beloofde het spel deze avond toch veel voor het volgende seizoen.

Na volgende week speelt dames 5 nacompetitie op donderdag 26 april om een plek in de tweede klasse. En dat is net op tijd voordat de periode met verschillende Atalante toernooien start. Op vrijdagavond 27 april is het jaarlijkse Veensteker bedrijventoernooi, inschrijven is nog mogelijk tot uiterlijk 22 april. Tot 5 mei kun je inschrijven voor het befaamde Assuline Turfstekerstoernooi op zondag 3 juni. Ongeveer 28 recreatieve teams doen jaarlijks mee, dit jaar speelt editie 24 alweer! Dan is er op vrijdag 25 mei het ouder-kind 2-2 toernooi voor de jongste clubgenootjes met hun ouders in het veld in plaats van langs de lijn. En ook alweer voor het 6e jaar wordt het seizoen afgesloten met de gezellige 2-2 toernooien op de trainingdinsdagavonden in De Boei. Vanaf dinsdag 15 mei wordt tot eind juni op 6 ‘halve’ volleybalveldjes met zelf gevormde duo’s gestreden. Er zijn twee niveaus 'sportief' en 'fanatiek' van ca half 8 tot ca 22u. Interesse in een van deze toernooien? Stuur een mail naar Annemarie Bakker via pr gevolgd door @vv-atalante.nl

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen