Atalante D2 terug naar 2de klasse
28 april 2012

Donderdag 26 april was de tweede ploeg van Atalante in de Beyneshal in Haarlem voor de twee nacompetitie wedstrijden. In de laatste wedstrijd een week tevoren was de ploeg een punt te kort gekomen om P/D te ontlopen en op de 10de plek van de 12 geëindigd.

De eerste wedstrijd was tegen VHZ uit Nieuw Vennep, een goede bekende van de Vinkeveense ploeg, eerder hadden ze samen met Roda uit Amstelveen en VCH Hoofddorp de top 4 gevormd van kandidaten voor de 1e klasse. De eerste set ging wervelend van start daar waar het team juist in het eerste bedrijf meestal nog goed op stoom moet komen: 25-14 winst. In set 2 was het VHZ dat nu goed warm gedraaid was en een flinke strijd ging los, met sterke service beurten van de dames uit Nieuw Vennep. Het groengele team werd van haar stuk gebracht door de reeksen met serveerpunten, onzekere foutjes slopen in het spel: 25-27 verlies. De derde set (tot de 15) zou de beslissing moeten brengen en dat lukte: 15-4 voor Atalante. Een aparte wedstrijd met extreem wisselend spel.

De tweede wedstrijd van de avond was tussen VHZ en Netzo en werd zeer knap door VHZ gewonnen met 2-1. De derde partij zou uitslag gaan brengen. Gezien was dat een lange buitenaanvaller een sterk wapen van de Amsterdamse ploeg was, ze werd vaak aangespeeld en scoorde veelvuldig. De Vinkeveense ploeg was aan het inslaan toen middenaanvaller Annike van Kouwen onfortuinlijk door haar knie zakte. Ondanks de grote brace en het feit dat de knie door fysiotherapie net weer genezen was verklaart, een pijnlijke zware domper voor Annike en team.

Beteuterd begon de ploeg aan de laatste match ondersteund door het groengele publiek op de tribune dat de spanning voelde en juichend ondersteuning gaf met ratels en toeters als ook technische tips. De pittige wedstrijd ging gelijk op en Atalante ging er vol tegen aan. Met name Jet Feddema en Inge Bakker waren solide peilers en ook Tineke Vellekoop hield het hoofd koel en maakte veel punten. Met miniem verschil pakte Netzo de eerste set: 26-24. De zelfde opstelling zette de wedstrijd voort, de spanning steeg, foutjes gebeurden, en de kop ging hier en daar hangen.. met 25-19 verloor de Haaxman equipe ook de tweede set... En dus weer terug naar de 2de klasse, een dubbele domper voor het team..

Bron: mi