Vinkeveense plassen 2

Heren 2 pakt 4 punten tegen de nummer 3
18 februari 2007

Vrijdag 16 februari speelde het tweede heren team van Atalante tegen het één plaats lager geklasseerde Die Raeckse 4 uit Haarlem. Uit de vorige ontmoeting (3-1 winst) was vooral de middenaanvaller in positieve zin blijven hangen. Gehinderd door het ontbreken van middenaanvallers Mark Kentrop en Bas van der Lubbe begon het door A-Side gesponsorde team met de volgende opstelling Rick van der Linden, Bob Bakker, Bas Bouwknegt, Sven Pothuizen, Erik Verbruggen en Ton Plomp.

Gesteund door Bas van der Lubbe als invalcoach voor de zieke Erik Raket begonnen de heren sterk aan de wedstrijd en lieten direct de aanvalskracht van het team zien. De bespiegeling vooraf over de middenaanval bleek uit het feit dat de middenaanval van Die Raeckse inderdaad hun sterkte positie was. Met aantrekkelijk aanvalsspel over en weer speelden H2 naar een solide 25-18 set-winst.

Het tweede bedrijf werd in dezelfde opstelling gespeeld en speelde het team solide, onder aanvoering van de sterk serverende Rick van der Linden en Sven Pothuizen liepen de heren uit naar een 7-1 voorsprong. Solide aanvalsspel ondersteund door een goede pass pakten de heren de set met 25-15. De derde set werd spelverdeler Rick de Groot ingebracht. Een sterk aanvallende Bas Bouwknegt gaf het team de vleugels en toonde sterk teamspel. Het goede blok van Bob Bakker hield ook deze set (en wedstrijd) in Vinkeveense handen: 25-17.

In slaap gesust door de wedstrijdwinst begonnen de heren zwak aan de 4e set en lieten direct 5 punten aan de tegenstander. Gedurende de set leverde de slordige passing voldoende werk voor spelverdeler Rick de Groot die geen mogelijkheid had om de aanval voldoende in stelling te brengen. Teleurstellend bleef deze set in Haarlemse handen met 21-25.

Met de 3-1 wedstrijdwinst blijft het team nog enigszins in het spoor van nr 1 Smashing Velsen, met een achterstand van 4 punten met nog 6 wedstrijden te spelen.

Woensdag 21 februari staat de uitwedstrijd tegen EVD H1 in Haarlem op het programma.

Bron: Ton Plomp

Volg Atalante Vinkeveen