Heren 4 wint bizarre wedstrijd
29 september 2012

Met 7 man (Hans nog steeds in fietsmodus) werd vrijdag 28 september de Boei betreden. Na de mooie winst in de eerste wedstrijd waren de verwachtingen hoog gespannen. Mario, Joost en ondergetekende waren al warm gespeeld bij heren 3. Dus dat beloofde een snelle start te worden tegen de mannen van Amstelveen.

Die snelle start kwam er ook daadwerkelijk. De eerste set was nog een mooi gevecht en werd door ons gewonnen met 25-20. De tweede set walsten wij over onze tegenstander heen met 25-16. De derde set was ineens een heel ander verhaal. Bij de tegenstanders lukte plotseling alles en bij ons werden veel schoonheidfoutjes gemaakt met vooral de pass die niet lekker liep. Deze set ging tot onze verbijstering verloren met 25-15.

De vierde set vertoonde een zelfde beeld. Beide teams vertoonden niet echt een verzorgd spel, maar Amstelveen had gewoon wat meer geluk met het afmaken. Bij een hopeloze achterstand van 14-24 kwam Tim aan de opslag. Mario had tijdens een time-out al de psychologische opmerking gemaakt dat we gewoon moesten genieten van het spelletje en niet teveel aan winnen moesten denken. Met die wetenschap begon Tim aan een hele mooie serie. Ondanks de druk van het niet mogen maken van een fout bracht hij ons terug tot op gelijke hoogte met de tegenstander. Bij de stand van 24-25 voor Amstelveen werd er door Tim ook nog een vakfout geconstateerd bij de tegenstander, en hij besloot om die kennis te delen met de scheidsrechter.
Loes was het gelukkig eens met Tim en dat leverde ons weer een punt op. Bij een stand van 27-26 kreeg Hildo de kans om het af te maken, en met een mooie geplaatste smash rechtdoor was de 3-1 overwinning een feit. Al met al een bizarre wedstrijd met een mooie afloop voor de mannen van Electroworld Bunschoten.

Bron: RobH