Vinkeveense plassen 2

Dames 2 wint ruim tweede wedstrijd
06 oktober 2012

Vrijdag 5 oktober, wat een mooie dag :), speelde de 2e equipe tegen Smashing D1 uit Laren, een nieuwe club net gepromoveerd uit de derde klasse. Dat wisten we vooraf nog niet, andersom was onze degradatie uit de eerste klasse in Laren ook niet omgeroepen..

De eerste set ging voortvarend van start. In rap tempo stond het 12-1, de Vinkeveense service liep als een trein en de ploeg uit Laren had duidelijk moeite met de snelle harde ballen en hoge tempo. Het was een heel andere wedstrijd dan een week eerder tegen Huizen, met mooie in drieën patronen. De groengele ploeg reageerde echter alert op de soms wat onverwachte ongecontroleerde ballen retour en het denderde door tot de 25-12 op het telbord stond.

Set twee ging dito voort, het was zaak het tempo hoog te houden. Afwisseling in de aanval maakte het leuk en attractief. De vaste aanvalposities op buiten, midden, en achterover werden leuk gevarieerd met snelle golfaanvallen, 3m ballen en kortjes achterover. Het lukte lang niet altijd, maar was mooie focus om zo goed mogelijk uit te voeren, en maakte het ook boeiender dan de cijfers doen vermoeden. De ploeg uit Laren had er niet veel van terug: 25-14. Ook set 3 en 4 eindigden met 2x 25-11. Tijdens de laatste twee punten was er een publiekswissel, Marjan gaat zich helemaal richten op de gezonde groei van de twins in haar buik. Zet ‘m op Jannie!
Volgende wedstrijd is vrijdag 12-10 in Amersfoort.

Bron: mi