Vinkeveense plassen 2

D2 geeft pittige partij met sidderende ontknoping
14 oktober 2012

Het invullen van het wedstrijdformulier was niet eerder zo snel gedaan met slechts een minimale bezetting van 6 speelsters voor de wedstrijd op 12 oktober tegen Keistad D5. Slechts vijf speelsters van D2 konden present zijn in Amersfoort en de nog altijd geblesseerde Malou de Vries van D3 hielp de Haaxman ploeg op het laatste moment uit de brand. De enige Atalante supporter, wonende te Amersfoort, werd ter plekke gevraagd om het team als coach bij te staan. De wedstrijd begon als gepland om 21:15. De eerste set was nog flink aftasten en hier en daar nog wat voorzichtig, met 17-25 werd de set echter gepakt. Set twee ging iets beter, in de opstelling wisselden middens Loes Kuijper en Malou van plek en dat ging beter. In het begin weer gelijk op of een puntje achter totdat de diesel op gang kwam, 15-25.

Dan het 3e bedrijf, waarbij de Amersfoortse dames snel punten scoorden met een lastiger service. Achterin werden maatregelen genomen door de verdediging bij te draaien en dat leek aanvankelijk te werken. Inge Bakker en Tineke Vellekoop brachten de pass steeds beter naar verdeler Annemarie Bakker en vooral Annemarieke Wijnands wist de ballen lekker over het net te poeieren. Maar het was lastiger de soms minder nette pass goed voor te brengen en dat lukte niet altijd netjes. Gast coach Jolanda Diever nam wederom een time-out en maande het team even de rust te nemen. De service werd terug gehaald en het ging geconcentreerd voort. Moeizaam kwam het Vinkeveense team bij maar kon niet inhalen, ondanks een supermooie redding van Tineke, die we graag even expliciet vermelden. Nog een time-out volgde na een reeks tot 19-20 en dat deed Keistad nog even twijfelen maar door eigen foutjes pakte de jonge thuisdames toch met 25-23 de winst.

In de vierde set kon de geelgroene ploeg zich serverend beter manifesteren. Zelfs de geblesseerde Malou had de juiste schouderslag gevonden en maakte een flinke onderhandse reeks. Maar Amersfoort gaf zich niet zomaar gewonnen anders dan de gelijksoortige jonge tegenstanders uit de eerste wedstrijd in Laren. Lange lange lange rally’s volgden en alle time-outs en bak met mandarijntjes werden gebruikt voor even rust, inzicht en energie aan te vullen. De eerste time-out was voor Atalante bij 11-15 voor. Een Keistad reeks werd zo mooi onderbroken maar glipte weer uit de vingers tot 18-17 achter. Via 21-23 werd het 22-23, de time-outs waren op. Met gedoseerd fanatisme schreeuwden en moedigden de speelsters elkaar aan. Keieiei-stad, Keieiei-stad tegen HOp-HOp-HOp.. De andere velden waren ondertussen leeg, meer toeschouwers moedigden mee en spanning steeg. Over en weer ging het, superrr spannend.. Toen eindelijk was daar na een vette race de 35-37 winst!! Lekker en pittig gebald met z’n zessen. En reden voor een lekkere vette hapjesschotel. Coach Jolanda en invaller Malou bedankt!! Volgende wedstrijd is op vrijdag 26 oktober in De Boei.

Bron: mi