Vinkeveense plassen 2

D1 neemt sportieve wraak op V.V. Amsterdam
28 oktober 2012

Vrijdagavond stond de tweede thuiswedstrijd van Atalante dames 1 op het programma. Het door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame gesponsorde team mocht na drie uitwedstrijden op rij eindelijk weer haar kunsten in Vinkeveen laten zien.
Vorige week werd er met 3-2 verloren van V.V. Amsterdam D4. Ditmaal stond het vijfde team van Amsterdam tegenover de geel/groene dames.

Het team moest het dit keer doen zonder Allie Koekoek en Carin van Kouwen (beiden geblesseerd). Gelukkig waren Tineke Vellekoop en Loes Kuijper bereid gevonden in te vallen.

De eerste set werd gestart met Mirjam van der Strate op spelverdeling, Saskia van Sligtenhorst op diagonaal, Daniëlle van der Horst en Nancy Lijten op midden en Jana Chatrnuchova en Natalie van Scheppingen op buiten.
De dames, gesteund door het thuispubliek, gingen voortvarend van start. De pass lag goed, waardoor Mirjam het spel goed kon verdelen. Aan het net werd er met de aanval lekker gescoord en zo won Atalante de eerste set (25-21).

De tweede set werd gestart met dezelfde basis. Vanaf het begin was Atalante weer bij de les en Natalie en Jana stonden lekker te scoren op de buitenkant.
Amsterdam deed wat terug met hun sterke buitenaanvalster; Atalante had geen grip op haar diagonale aanval en het was dan ook moeilijk een gaatje te slaan. Loes kwam aan het net binnen de lijnen voor Nancy en bewees wederom haar waarde voor het eerste damesteam. Dankzij haar rake klappen en slimme ballen werd ook tweede set een prooi voor Atalante (25-19).

De derde set werd met een gewijzigde opstelling gestart. Jana en Nancy wisselden van positie en Tineke kwam binnen de lijnen voor Saskia. Helaas kon Atalante de wijzigingen niet opvangen. Met een aantal passfouten en vervolgens ook aanvalsfouten keek Atalante al snel tegen een grote achterstand aan. Halverwege de set kwam Atalante beter in haar spel, maar het team bleef grossieren in fouten. Toch werd er niet opgegeven en dat sierde het team. Uiteindelijk ging de derde set geheel terecht naar Amsterdam (19-25).

De vierde set was het zaak om weer goed in de wedstrijd te komen en deze te beslissen in Vinkeveens voordeel. Loes nam de plek op midden voor haar rekening en dit had het gewenste resultaat. In het achterveld werd een iets aangepaste opstelling bedacht, waardoor de buitenaanvalster van Amsterdam minder tot scoren kwam. Daniëlle liet in deze fase van de wedstrijd veel punten noteren en in het achterveld hielden Nancy en Natalie veel ballen van de grond.
Het jongere team van Amsterdam was echter niet van plan met lege handen naar huis te gaan en met een goede service kwam het team weer langszij. Saskia zorgde voor wat snelheid aan het net door een paar mooie ballen van Mirjam over te nemen. Dit zorgde weer voor een kleine voorsprong van Atalante. Het team werd aan de hand genomen door een voltallig dames 2 langs de lijnen en het fanatieke publiek op de tribune. Dit zorgde voor een enorme boost. Het moest uit de tenen komen, maar uiteindelijk won Atalante de laatste set (27-25) en daarmee ook de wedstrijd.

Door deze overwinning staat Atalante nu derde op de ranglijst. Het team mag wederom gaan genieten van een weekje vrij en speelt dan op vrijdag 9 november om 19:30 tegen Amstelveen D2.

Bron: Nens

Volg Atalante Vinkeveen