Atalante D2 behoudt moeizaam ongeslagen status
17 november 2012

Vrijdag 16 november speelden de Haaxman Ladies een uitwedstrijd tegen Allvo D3 in Almere. De weg naar de TOPSPORT hal in Almere werd zonder problemen bereikt. Dat is wel eens anders geweest omdat deze prachtige sporthal in de middle of no where ligt van de pikdonkere Flevopolder. Het bijna complete team, Annemarie Bakker was door vakantie afwezig, kon op tijd in de zaal aan de warming-up beginnen. In de eerste set werd gestart met Inge Bakker op de reserve bank. De eerste 6 a 7 punten werd er goed gewerkt aan Atalante zijde. Maar goed werken resulteert niet altijd in een mooi spel. Langzamerhand werd de pass steeds beroerder aan het net gebracht en had spelverdeelster Jet Feddema de grootste moeite om de aanvalsters goed aan te spelen. Dit resulteerde in een matige voortzetting van de set waarbij de dames onvoldoende druk op de tegenpartij konden zetten om een lekkere voorsprong uit te bouwen. Tot halverwege de eerste set ging de stand gelijk op. Maar door de veelvuldige fouten aan Atalante zijde kon Allvo uiteindelijk de eerste set met 25-18 naar zich toe trekken.

In de tweede set werd Inge Bakker gewisseld voor Annemarieke Wijnands. Helaas gaf dat het team niet direct een impuls om beter te gaan presteren. Ook in deze tweede set konden de Haaxman ladies onvoldoende druk uitoefenen om het spel naar zich toe te trekken. Door misverstanden in de verdediging, een matige pass en een niet overtuigende aanval was men druk bezig met orde op zaken stellen op de eigen speelhelft. Het opbouwen van een mooie aanval lag niet binnen de mogelijkheden. De tegenpartij kon niet worden afgebluft met spetterende aanvallen en tactische plaatsballen. Ook de tweede set ging helaas met 25-22 verloren.

Uiteindelijk in de derde set begon het aan Atalante zijde iets beter te lopen. Met name door minder fouten in de service maakten zij het de dames van Allvo steeds moeilijker. En zoals bekend zijn de routiniers van D2 erg volhardend. De diesel was in twee sets warm gedraaid en begon nu op stoom te komen. Vooral door het midden konden Debby en Joke regelmatig scoren. Ook de tactische ballen van verdeler Jet leverde een aantal fraaie punten op. Toch leek het alsof de dames met de handrem erop bleven spelen. Gelukkig werd deze set met 19-25 wel gewonnen.

In de vierde set wisten de Vinkeveense dames dit spel te handhaven. De meeste punten werden gescoord vanuit de serve. De pass lag in deze fase van de wedstrijd beduidend beter dan in de eerste twee sets. Atalante kon het spel van Allvo beter inschatten waardoor regelmatig door mooie reddingen de bal van de grond werd gehouden. Ook in deze vierde set waren het vooral de middenaanvalsters die regelmatig wisten te scoren. Ook de rechter buitenaanvalster Annemarieke werd regelmatig aangespeeld. De coach van het Almerense Allvo probeerde met wissels en time-outs de boel weer op te beuren. Helaas zonder resultaat. De vinkeveense diesel tufte langzaam door naar een 20-25 setwinst. Ja en als je dan eenmaal na een 2-0 achterstand gelijk komt te staan is het een kwestie van even doorduwen. De vijfde set werd redelijk eenvoudig gewonnen met 10-15.  Blij met de winst maar niet tevreden over het spelniveau zijn de dames nog steeds ongeslagen. Vrijdag 23 november speelt het team tegen de nummer 2 uit de competitie Unicornus, om 21.15 uur in De Boei.

Bron: Loes

Volg Atalante Vinkeveen