Het allereerste stukje van Heren 5
27 november 2012

Sinds dit jaar is er een Atalante heren 5.  Het team bestaat uit 10 man. Als set-upper hebben we Regi Pothuizen. Op de diagonaal hebben we Brent Schreurs. Op midden hebben we Jeroen Verrips, Steven Verrips, Mark Mooij en Sam Ruizendaal. En op buiten staan Martijn de Vries en Yorick van Schie. Dan heb ik pas 8 namen genoemd. En blijven er dus nog 2 over. 1 daarvan is Rick de Groot. De man die op alle posities spelen kan. Dit komt, omdat Sjaak Immerzeel (10de man)er nog niet helemaal uit is wat hij nu met Rick moet doen.

Nu zijn we met 9 spelers in ons team, maar met wedstrijden zijn we de laatste tijd helaas maar met 7 man. Sam Ruizendaal heeft stage en kan dus eigenlijk niet mee volleyballen in de wedstrijden. Wel is hij de trainingen er altijd bij. Jeroen Verrips is op een training door zijn enkel gegaan en doet hierdoor al een paar weken niet mee.

Vrijdag 23 November moesten we tegen Smashing Velsen H2. Dit team stond 1 na laatste en dus was de missie een 4-0 overwinning. Sjaak waarschuwde ons wel van tevoren dat dit soort wedstrijden de moeilijkste zijn. De tos werd weer eens ouderwets verloren, maar een voordeel van bij de senioren spelen is dat je 4 sets speelt en het dus niet echt uitmaakt. De eerste set begonnen we met Brent op de bank en Rick op diagonaal. De tegenstander was niet super en dus konden we wat dingen uitproberen, zoals de verschillende variaties die we op de training geoefend hadden. Dit ging nog niet helemaal goed, maar oefening baart kunst. Toch konden we deze set vrij eenvoudig naar ons toe trekken en wonnen we met 25-15.

De tweede set kwam Brent erin op de diagonaal positie. Deze set ging het allemaal nog soepeler lopen en liepen we vrij eenvoudig over de tegenstander heen. Ook nu werden er weer variaties geprobeerd. Zo dacht Mark dat hij een 21 moest lopen en dat Martijn dan voor een 12 kwam. De bal werd perfect door Regi geset-upped en Mark stapt weg, omdat die Martijn verwachtte maar Martijn had dit niet helemaal doorgekregen en stond te wachten op een buitenaanval. Hierdoor zag het er best wel stumperig uit, maar er kon om gelachen worden, want we stonden ver genoeg voor en wonnen deze set dan ook met 25-9.

De 3de set kwam Rick op de plek van Steven erin. Er werd vrolijk doorgegaan en deze set wonnen we dan ook met 25-15. De 4de set ging Steven erin voor Mark. De eerste 3 sets waren gemakkelijk gegaan en hierdoor werd er rommelig gevolleybald. We dachten dat het vanzelf ging, maar dit bleek fout gedacht. We konden gelukkig de zeilen op tijd bij zetten en wonnen deze set dan ook met 25-20. Al met al was het geen top wedstrijd, maar we hebben plezier gehad en ook nog 4-0 gewonnen.

Na de wedstrijd gingen we wat drinken aan de bar. Tot onze grote verbazing was het hartstikke druk. Bleek het een feest van het VLC te zijn. Het was erg gezellig maar om 1 uur was het feest afgelopen. Wat ons wel verbaasde was dat al die mensen binnen 5 minuten allemaal buiten stonden. We namen nog 1 rondje en hierna gingen ook wij op huis aan. Al dacht een 4-tal daar anders over en gingen die nog even door naar ’t Kruytvat. Namen laat ik maar achterwege.

Volgende wedstrijd is op 30 November tegen Veenland H2. Als deze wedstrijd gewonnen wordt staan we gedeeld 2de met Heren 3 en kan er nog van alles gebeuren.

Bron: Yorick

Volg Atalante Vinkeveen