Atalante H1 knokt terug en komt in top 3!
04 december 2012

Op vrijdag 30 november was het weer zover, de heren van A-side Atalante H1 mochten weer aan de bak tegen VCH H2. Na nog even gewacht te hebben op de dames voor ons mochten wij dan ons kunstje laten zien op het centercourt van onze thuishal. Na een beetje mat ingespeeld en vooral ingeslagen te hebben, meestal maken wij hierbij wat meer herrie, kon de wedstrijd om 21:25 uur onder de bezielende leiding van onze eigen Ton Plomp op de scheidsrechterstoel, beginnen.

Met Jeroen M. als onze spelverdeler, onze vaste waardes Robert en Bas op het midden, Erik op de diagonaal en Sven en ondergetekende op de buitenkant maakten wij meteen een vliegende start. Door zeer goed pass werk van vooral Sven, Robert en Erik kon Jeroen de blokkering van VCH behoorlijk zoek spelen. Wat dan ook resulteerde in een snelle 13-6 voorsprong die zonder een moment in gevaar te komen werd vast gehouden. Met name de zeer sterke verdediging en pass van Sven, die elke bal die in zijn buurt kwam (en ook niet in zijn buurt) weer goed omhoog wist te werken richting verdeler Jeroen M. en ook de aanvallers konden daardoor lekker afmaken. Op 19-7 werd Sven gewisseld voor Jeroen D. die een goede invalbeurt maakte. Na enkele spectaculaire staffels werd de eerste set afgesloten met een 25-17 overwinning.

In de tweede set maakte Leroy entree voor Iwan die niet zo best stond te passen en er ook niet helemaal uit kwam in de aanval. Deze set gingen de heren van A-side Atalante H1 zo mogelijk nog harder uit de startblokken. Met weer erg sterk verdedigen en passing van Sven liepen we al snel uit naar een 12-5 voorsprong. Vooral de geelgroene middenmannen waren door de blokkeerders van VCH nauwelijks af te stoppen. Op 16-7 werd wederom Jeroen D. ingewisseld, dit keer voor Leroy op de buitenkant. De tweede set werd dan ook makkelijk gepakt met 25-11.

Ondanks het ruime verschil begonnen er hier en daar wel wat scheurtjes te ontstaan in de zo soepel lopende A-side machine! Dit was dan ook goed te merken in de oh zo beruchte 3e set. Tot 8-8 liep de wedstrijd al gelijk op, indicatie dat het niet meer zo soepel liep bij ons. Na een flinke peptalk van onze coach Frans gingen we weer met frisse moed het veld in. Maar hoe we het ook probeerden, we kwamen niet meer in ons vrije en eigen spel. De pass was weg en de aanval liep ook te schutteren. We waren het helemaal kwijt!!! Op 14-15 werd Erik erin gewisseld voor Sven om de aanval te versterken op de buitenkant. Maar we bleven maar fouten maken in de pass en verdediging en niet scoren aan het net. Op 15-19 werd er voor de 2e maal door Frans een time-out aangevraagd. Het was doodstil in de groep in afwachting wat Frans ging zeggen. Hij zei niets maar je kon zien dat hij kookte van woede!!! Hij zei maar 1 ding en dat is dat we moesten knokken als leeuwen om deze set nog binnen te kunnen slepen!!! En we hebben geknokt!!! Het zag er niet allemaal even mooi uit maar er was wel weer vuur in het team. Onder leiding van een vernietigende aanval van Bas werd de aanval op VCH ingezet. En met succes!!! Door vooral knokvolleybal en een aantal mooie verdedigende acties werd deze set alsnog met 27-25 binnen gesleept.

In de 4e set konden we dit redelijk vol houden maar we bleven teveel fouten maken. De mannen van VCH kregen de hoop dat ze toch nog een setje konden pakken en begonnen beter en beter in hun spel te komen. Het leek wel of het op was bij de mannen van A-side Atalante H1. Op het einde werd er nog wel een eindsprint ingezet, maar het mocht niet baten. Na nog knap terugkomen van een 19-22 achterstand tot 23-23 waren de laatste 2 punten toch voor VCH. 23-25 was de eindstand in de laatste set. Jammer jammer jammer.......

Desalniettemin staan we nu 3e in de competitie! 1 punt achter op de nr 2 en 5 punten op de nr 1. Er is dus nog van alles mogelijk om bij de eerste 2 te eindigen dit seizoen.
En als laatste een persoonlijke noot, Sven je hebt goed gespeeld man!!!!!!

Groetjes van jullie vaste auteur van A-side Atalante H1
Iwan.

PS Zaterdag 8 december tegen de nummerrr 2 om 17:00 in Amsterdam!

Bron: Iwan!