Minidag 24-9-22

D1 verslaat nummer 1 met gemak
05 december 2012

Vrijdagavond 30 november mochten de dames van Atalante, gesponsord door Haaxman Lichtreclame en Krijn Verbruggen, om 19.30 uur in de Boei aantreden tegen De Spuyt D1 die momenteel de eerste plaats in de competitie bezetten. Nu is het altijd fijn om tegen een team te spelen wat hoger staat omdat je dan zelf ook vaak beter speelt dus de dames hadden echt zin in de wedstrijd.

Trainer Erik Raket was aanwezig om de coaching taak op zich te nemen. Hij begon de wedstrijd met de volgende speelsters, Nancy Lijten, Mirjam van der Strate, Saskia van Sligtenhorst, Jana Chatrnuchova, Danielle van der Horst en onze kanjer uit dames 2 Loes Kuiper.

De eerste set gingen de dames volle bak van start in opdracht van de coach om de tegenstanders niet in hun spel laten komen. Dat lukte meteen goed want de eerste set werd dik gewonnen met 25-14.

De tweede set werd met dezelfde opstelling gestart en ook deze set werd voortvarend begonnen. De set up lag goed waardoor de aanvalsters lekker aan de slag konden. En ook de verdediging stond goed dus de tegenstanders kregen bijna geen bal op de grond aan de kant van de Vinkeveense dames. Ook deze set werd dik gewonnen met 25-15.

De derde set gaven de tegenstanders iets meer tegengas waardoor De Sp uyt op een voorsprong kwam en er lange rally’s ontstonden.Door goed verdedigend werk vocht Atalante zich weer op gelijke stand en hierna eindigden de rally’s net iets vaker in het voordeel van Atalante waardoor ze er ook weer in de derde set met de winst vandoor gingen. Met 25-20 winst gingen de dames op naar de vierde en laatste set.

De dames van De Spuyt waren niet van plan met 4-0 verlies naar huis te gaan dus de laatste set zou Atalante nog even flink aan de bak moeten om vijf punten binnen te halen. Ook deze set kwam Atalante in het begin op achterstand door veel persoonlijke fouten. Het leek of de vleugels die Atalante had plotseling weggehaald waren want het lukte de dames niet meer om in de buurt bij de tegenstander te blijven. Helaas werd deze set verloren met 13-25.

Maar deze 3-1 overwinning op de nummer 1 was toch een opsteker voor de Vinkeveense dames.
Aanstaande donderdag spelen zij in Amsterdam tegen de nummer 3 uit de lijst, dus weer een pittig potje voor de boeg.

Bron: Ca3