Mannen van H1 winnen duel om tweede plek
09 december 2012

ZATERDAG 8 DECEMBER MOCHTEN DE A-SIDE MANNEN IN AMSTERDAM AANTREDEN TEGEN DE NUMMER 2 VAN DE COMPETITIE.

Sorry van het schreeuwen van deze eerste zin van dit stukje. Ik zit nog helemaal in het harde praten van de afgelopen wedstrijd. Het was in de hal zo'n ongelofelijke herrie, dat schreeuwen de enige manier was om je verstaanbaar te maken. Het beloofde op papier een spannende wedstrijd te worden, aangezien Amsterdam 1 punt op ons voor stond in de competitie, en dit ging dus om wie er aanspraak mocht maken op de tweede plaats.

De eerste set begonnen we met de 2 Jeroenen en Iwan op de bank. De set begon vrij stroef en we hadden wat moeite om de ballen vooral binnen de lijnen te serveren. Dit kwam mede door het feit dat we veel moeite hadden om de achterlijn te zien, aangezien die oranje was en tegen een donkerblauwe lijn aanlag. Tevens serveerden we richting een aangrenzend veld. We bleven daardoor een beetje achter de feiten aanlopen. Pas op 18-18 konden wij onze stempel op de wedstrijd drukken en door goed verdeelwerk van Frans en het goede blokkerende werk van de mannen aan het net, pakten wij ons spel weer op en sleepten deze set met toch nog mooie cijfers binnen. 20-25 was dan ook de eindstand van deze toch matige set.

Na overleg met de coach begon set 2 met de opstelling van de eerste set, omdat de mannen in het veld toch een stijgende lijn vertoonden in hun spel. Dat we nu naar de muur mochten serveren en spelen bracht voordelen mee. Het serveren ging nu veel beter en de pass en de aanval kwam er ook veel beter uit. Doordat het midden nu veel beter bediend kon worden, kregen de mannen het op de buitenkant ook wat maKKELIJKER. EN DIT RESULTEERDE IN EEN AANTAL SNOEIHARDE AANVALLEN (sorry ik ben weer aan het schreeuwen) van zowel de buitenaanval als de middenaanval. Amsterdam was dan ook genoodzaakt om op 10-14 een time-out te nemen. Jeroen M. onze interim-coach had niet veel te melden met als enig opmerking dat we alert moesten blijven en de pass van Amsterdam onder druk moesten houden met de service. Dit resulteerde dan ook direct in een aantal wegketsers en een directe ace in het veld van Amsterdam. Op 12-17 werd er dan ook door Amsterdammers gewisseld om het tij proberen te keren. Dit mocht niet baten en het tweede bedrijf werd dan ook makkelijk binnen gehaald met de klinkende cijfers 14-25.

In de derde set bleef deze winnende opstelling dan ook gewoon staan. Maar weer hadden we moeite met deze kant. We waren het dan ook even helemaal kwijt. De passes die eerst netjes bij Frans aankwamen, waren nu elke keer te ver en werden dan ook vakkundig afgemaakt door Amsterdam. In no-time stonden de A-side mannen dan ook 5-1 achter en was Jeroen M. genoodzaakt om zijn eerste time-out te nemen om het ritme van Amsterdam te breken en het team te voorzien van aanwijzingen en een peptalk. Er bleef onzekerheid bestaan in het team na terugkeren in het veld. De pass en aanval bleven onzeker en er werden onnodig veel fouten gemaakt in de pass en de aanval. We konden maar niet dichterbij komen en het verschil bleef dan ook steeds 4 of 5 punten. Op 15-11 nam onze coach weer een time-out en probeerde bij iedereen weer de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. Maar de koppies bleven een beetje hangen, waarop de coach besloot te wisselen en hij bracht Iwan in het veld voor Leroy. De pass kwam lekker aan bij Frans en die dacht laten we Iwan dan maar meteen zijn eerste bal geven op de buitenkant. Krakend en piepend werd deze mooie set-up van Frans door Iwan ingeslagen. Langzaam begonnen we weer in ons speel te komen en werd er beter met de kansen omgegaan die Amsterdam ons gaf. Puntje voor puntje kropen we dichterbij waarop Amsterdam op 18-19 (ja we waren de mannen van Amsterdam voorbij!) een time-out nam. Wij waren ondertussen weer helemaal in ons spel gekomen en de goede passes en aanvallen kwamen weer terug!!! Voordat Amsterdam met de ogen kon knipperen hadden we al met 20-25 gewonnen! Heerlijk om zo in te vallen.

De vierde set stonden we weer aan de goede kant, en overliepen we de Amsterdammers met goed en vloeiend spel. De opstelling was blijven staan zoals we in de derde set geëindigd waren. In no-time stonden we dan ook 8-15 voor. Vooral de geweldige korte steek van Frans op Robert was geniaal! De pass was weer eens een beetje te ver maar ook achter Frans. Waarop Frans besloot om te springen en de bal met een smash naar Robert te spelen die hem vervolgens snoeihard er in sloeg. Geweldig punt!!!! De mannen van Amsterdam waren na deze bal gebroken en bij ons lukte alles. Robert maakte de buitenman van Amsterdam het leven zuur door hem 3 keer op rij af te blokkeren en dat wat er wel overheen ging werd door de verdediging vakkundig opgeraapt. We konden deze set weer redelijk makkelijk met 14-25 naar ons toe trekken.

0-4!!! overwinning voor de A-side mannen!!!! Dat hadden we van te voren nooit gedacht, maar we bleken toch sterker te zijn dan we dachten. Zeker mentaal waren we erg sterk. Dat heeft ons uiteindelijk de doorslag voor de 0-4 overwinning gebracht. Mannen, we hebben deze met zijn allen verdiend!

Groetjes,
Uw A-side Atalante H1 redactie.

Bron: Iwan!