Scholentoernooi 2014

Mooie minidag Hoofddorp: Megamini's eerste!
19 januari 2013

Op zaterdag 19 januari mochten de allerjongsten van Atalante eindelijk weer hun kunsten laten zien. Om 10 uur waren het de Toppers (Chanel, Claudia, Leonie, Lucia en Roos) die samen met de Megamini’s (Anouk, David, Lisanne, Maaike en Mark) op veld 1 aftrapten. Wederom dus tegen elkaar. Altijd weer een spannende strijd tussen de beide teams van Atalante. De Megamini’s gingen voortvarend van start, terwijl de Toppers even moesten opwarmen.. De eerste set ruim gewonnen door Mega. Maar in de tweede set kwamen de toppers terug! En even voor tijd was de winst nabij, alleen op moment van de zoemer exact gelijk!

De Megamini’s gingen door. Ze bleven enthousiast spelen en wonnen heel verrassend van de koploper (Spaarnestad) van de laatste twee minidagen. Ondertussen op het andere veld wonnen ook de Toppers van VCH met hun solide spel. Laatste partij waren de Megamini’s ietwat meer vermoeid en konden niet hun niveau halen en speelden gelijk tegen de minste kandidaat VCH. Maar dat kon de pret niet drukken! 1e in de allerhoogste poule. De Toppers hebben het toernooi ook mooi afgesloten met een gelijk spel tegen topper Spaarnestad. Atalante wist dit keer in de hoogste poule in onze regio de 1e en 2e plek te bemachtigen. Een fantastische prestatie!

Ook om 10 uur begon op veld 4 de Kanjers aan hun wedstrijd. Tweeling Fabienne en Ilse waren er niet, maar wel Mike, Nathalie, Thomas, Zoey en nieuweling Isis. Het team speelt nog steeds in de hoogste poule op niveau 4 en doet daar goed mee. Ze moesten als eerste tegen Smashing Velsen. De Kanjers speelden een goede wedstrijd. Veel rally’s en reddingen. De eerste set werd gewonnen en de tweede precies in de zoemer gelijk! De volgende wedstrijd tegen VHZ uit Nieuw Vennep ging nog iets beter. Ditmaal kon Atalante twee setwinsten op hun naam schrijven. Als laatste tegen de sterkste opponent, Spaarnestad. Het was hier een spannende strijd. De teams ontliepen elkaar niet veel, wat ook te zien was in de eindstand een 2-2 gelijkspel. Dit resulteerde in een mooie tweede plaats met slechts 1 punt minder dan de nr 1!

Het laatste team wat ook actief was in het ochtendprogramma, waren de allerjongsten, de Guppies met Daan, Tessa en Iris. Alyssa was ziek en daarvoor heeft Isa meegespeeld. De eerste wedstrijd was tegen een team dat een poule hoger zat, dit omdat hun poule wat kleiner is en zo toch iedereen 3 westrijden speelt. De Guppies speelden goed, maar konden niet voorkomen dat tegenstander Oradi  met de winst naar huis ging. Daarna tegen een team uit de eigen poule, Heemstede. Duidelijk was dat deze tegenstander meer gelijkwaardig was. Na een fanatieke strijd ging Atalante er met de winst vandoor; eerste set een gelijk spel en tweede set winst. In de derde wedstrijd waren de meiden een beetje moe. De eerste set hebben ze eigenlijk een beetje weggegeven. Na deze teleurstelling herpakten de meiden zich en wisten de tweede set toch nog naar hun toe te trekken. Een mooie 2e plek voor de Guppies!

Dan het middagprogramma in Hoofddorp alwaar we de Long Ladies en de Heroes terug zien.

De lange dames hadden er zin in de eerste wedstrijd. Een niet te stuitten service tegen het Oradi 2 (met maar 3 spelers) zorgde voor een overtuigende eerste setwinst. In de tweede set liep iets niet goed met de tijd-instelling en werden er maar 8 minuten gespeeld. Gelukkig maakte dit voor de Long Ladies niet uit, ze waren duidelijk beter en wisten ook in deze set de winst te pakken.
In de tweede wedstrijd tegen Spaarne was alleen service druk niet genoeg. Het kwam echt aan op netjes in drieën spelen en de ballen moeilijk genoeg over het net te spelen dat de tegenstander er moeite mee zou hebben. Het was een gelijkwaardige tegenstander en werd een mooie partij. De punten werden verdeeld, de wedstrijd eindigde ook in een gelijk spel.
In de laatste wedstrijd zakte, wat je bij meerdere Atalante teams ziet,  het spelniveau in. Ondanks de goede services van Atalante had tegenstander Oradi 1 hier een goed antwoord op. Zij passten de bal goed en maakten het de lange meiden moeilijk. Deze wedstrijd ging ditmaal wel naar Kudelstaart.  De Long Ladies zijn op een derde plek geëindigd.

Voor de Heroes; Cayden, Sander (2x), Jikke, Isa en Kevin was het een spannende dag want ze mochten voor het eerst op niveau 4 spelen. De eerste wedstrijd tegen VHZ was nog even flink wennen. Vooral het niet meer hoeven doordraaien zou moeten zorgen voor rust, maar omdat dit nog in hun hoofd zat gaf het eigenlijk meer onrust waardoor de set ruim verloren werd. Maar ze hadden er toch wel van geleerd en kwamen de tweede set er toch helemaal in en wisten de wedstrijd helemaal om te buigen. Tweede set gewonnen.
De tweede wedstrijd werd meer gevraagd van de techniek.Vooral het opgooien met een boogje van de tweede bal was een grote uitdaging. Met aanmoediging van de kant ging het eigenlijk best goed, alleen hadden de tegenstanders duidelijk meer ervaring. Beide sets gingen naar VCH.
In de laatste wedstrijd was voor de Heroes het nieuwe er wel af. Het spel begon wat meer te lopen gedurende de set, maar net op het end was het toch het andere team van VCH dat won. De tweede set kwam er wat meer structuur in het spel. Mooi samenspel en veel meer ballen keurig met een boogje. En dat werd beloond, geen winst maar een heel mooi gelijkspel; 17-17. Er zit duidelijk een stijgende lijn in, in het spel van de Heroes. Dat belooft meer de volgende minidag!

Bron: Inge

Volg Atalante Vinkeveen