Minidag 24-9-22

Wel verdiende Mannenburger voor Atalante H1!
27 januari 2013

Op 26-01 vertrok een uitgedunde delegatie van Atalante naar het altijd gezellige Amersfoort. Waar wij om 17:00 uur tegen de nr 7 van de competitie Forza Hoogland mochten aantreden. De reden dat we maar met 7 man naar Amersfoort vertrokken, was omdat Frans Roos op de lange latten in de sneeuw stond en Erik Verbruggen dronken aan het worden was op een vrijgezellenfeest. Gelukkig was Leroy weer terug van een weekje zon en dat was aan zijn nieuw verworven kleurtje goed te zien!

De 1e set werd met Jeroen Drost en Annuska Hendriks (ons meegereisde publiek) op de bank begonnen, Jeroen Moolenaar spelverdeler en Sven Pothuizen op de diagonaal. Verder Bas van der Lubbe en Robert Hardeman op het midden en Leroy Kuyper en Iwan Hendriks op de buitenkant. Bij het inslaan hadden we al gezien dat Forza een snel spelletje speelde op de buitenkant en dat daarmee het devies dus was om meteen veel druk te leggen op de passing van Forza met onze service. De mannen van A-side Atalante deden dit dan ook prompt. Er werd veel druk gezet op de nummers 23 en 36 die de service van A-side mannen maar moeilijk onder controle kregen. Tot 8-11 konden Forza nog aardig meekomen maar daarna liepen de A-side mannen snel uit naar 15-22.
Vooral de goed uitgeruste Leroy Kuiper was aanvallend in topvorm en sloeg de ene na de andere bal hard in het veld van de tegenstander, die niets anders konden doen dan naar die bal kijken en zien hoe flinke kraters in de vloer gemaakt werden. Er waren vermoedelijk zelfs een aantal spelers blij dat de bal hen niet raakte! Op 15-22 werd Jeroen Drost erin gewisseld voor Leroy Kuyper om hem niet teveel te belasten na zijn vermoeiende vakantie in het zonnige zuiden. Nog 1 punt scoorden de mannen van Forza, maar daarna werd de set vakkundig tot een goed einde gebracht met de cijfers 16-25.

De 2e set was Leroy weer genoeg uitgerust en kwam weer terug in het veld voor Jeroen Drost. De 2e set werd vooral gedomineerd door dubbel fouten! De ene na de andere bal rolde in het veld afkomstig van de andere teams die hun wedstrijden aan het spelen waren. Met als hoogtepunt 4 ballen achter elkaar! Waardoor wij 4 keer de rally opnieuw moesten beginnen. Als er 15 dubbele fouten in deze set waren dan overdrijven we niet!!! Atalante maakte dan ook een beetje een roestige start in de 2e set waardoor we met 6-3 achter kwamen te staan. Door alle onderbrekingen en wat discutabele beslissingen van de scheidsrechter gingen we wat te gehaast te spelen. Een time-out was dan ook om de rust er weer een beetje in te brengen en op onze eigen spel te focussen. De rust kwam inderdaad weer terug en de druk werd weer opgevoerd met de service, wat meteen resulteerde in een 8-9 voorsprong voor de groen-gelen uit Vinkeveen. Die voorsprong werd niet meer uit handen gegeven. Door vooral zeer goed blokwerk en service werd de voorsprong langzaam uitgebouwd naar 4 punten. Op 20-24 mocht Iwan Hendriks voor de set serveren. Zijn al de hele wedstrijd goed lopende sprongservice was ook nu weer goed en haalde met een direct punt de set binnen voor de mannen van A-side Atalante: 20-25 en een 0-2 voorsprong was het resultaat.

De 3e set werd begonnen met de opstelling zoals de mannen geëindigd waren. Atalante was goed op stoom en Forza was op geen enkel moment in staat om het spel te domineren. De groengele aanvalsmachine draaide op volle toeren. Het blok werd regelmatig weggespeeld door een goed verdelende Jeroen Moolenaar, die de ene na de andere combinatie uit zijn mouw schudde. Er werden weinig echte fouten gemaakt en op 9-16 werd Jeroen Drost er weer ingewisseld voor Leroy Kuyper. Voorafgaande aan deze wissel was er nog wel even commotie in het veld van Atalante. Aanvoerder Robert Hardeman moest severen, speler/coach Iwan Hendriks wilde een time-out aanvragen. Dat mag een speler niet doen, maar op het moment dat Robert dat door had en de time-out wilde aanvragen, floot de scheidsrechter voor de service. Met als gevolg dat het team dacht dat er een time-out was en de mannen zich richting de kant bewogen. Gedwongen door de 8 secondenregel die je hebt bij de service, serveerde Robert snel de bal. Waarop iedereen als een gek op moest stellen om de aanval van Forza te verdedigen!!! Dat mislukte jammerlijk en door dit voorval was Atalante even de flow kwijt. Forza kwam terug tot 17-20. Maar verder dan de 17 kwam Forza niet. Na een goede serviceserie van Jeroen Drost en sterk verdedigend werk werd de eindstand 17-25.

De laatste set werd er gestart met Jeroen Drost in het veld en Leroy Kuyper op de bank. Deze laatste set was Forza gebroken en op geen enkel moment konden ze een vuist maken. Door vooral attent spel van Atalante en goed servicewerk werd deze set dan ook een beetje eenrichtingverkeer. Het blok dreef Forza tot wanhoop en de aanval bleef maar onverdroten op de verdediging van Forza inbeuken. Deze 4e en laatste set werd dan ook redelijk makkelijk door A-side Atalante gewonnen met de cijfers15-25.

De 5 punten en de mannenburger waren weer binnen!!! Misschien moeten we de mannenburger even uitleggen. De mannenburger is iets wat Jeroen Moolenaar en Iwan Hendriks hebben geïntroduceerd bij Atalante H1. Bij elke 4-0 winst belonen we ons met een mannenburger bij de Mac Donalds. De mannenburger is de grootste burger die ze hebben en is als beloning en motivatie voor die 5 punten die de mannen van H1 gehaald hebben. Dus na de wedstrijd zijn we dan ook met het hele team plus publiek naar restaurant 'De Gouden Bogen' in Amersfoort gegaan. We hebben ons de 4-0 overwinning en de 5 punten ons goed laten smaken!!!!

Op vrijdag 1 Februari gaan we weer voor de mannenburger, maar dan weer in onze eigen thuishal om 21:15 uur.

Publiek bedankt! Forza bedankt! En scheidsrechter........... vraag dat maar aan Sven Pothuizen. ;-)

Bron: Iwan