Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

Atalante H4 presteert wisselend
03 februari 2013

De mannen van Atalante H4 zijn bezig aan een wisselende reeks wedstrijden. In de strijd om de tweede plaats telt elke punt, omdat de diverse teams erg dicht bij elkaar staan. De laatste twee wedstrijden leverden helaas niet het gewenste resultaat op in de strijd om de tweede plek.

Met precies 6 man werd twee weken geleden de wedstrijd gespeeld tegen VCH dat op een vierde plek bivakkeerde. Zoals vaker kende Atalante een koude start en werd de eerste set meteen ingeleverd met 25-19. Wakker geschrokken en een stuk scherper werd aan de 2e set begonnen. Met veel minder fouten dan in de 1e set werd de tegenstander bedwongen en eindigde deze set in een 18-25 voor Atalante.

Ondanks goed aanvallend spel in de 3e set kon Atalante deze niet naar zich toe trekken. Dit was onder meer de verdienste van de VCH mannen, die verdedigend erg veel hadden en ook de middenaanvaller goed in stelling brachten (25-19). De 4e set leek wederom een prooi te worden voor Atalante. Maar ondanks een ruime voorsprong kon deze set niet worden binnengehaald, In een bloedstollende finale won VCH deze set met 26-24, waardoor een eindstand van 3-1 in het voordeel van VCH een feit was. Helaas kostbare punten verspeeld in de strijd om de 2e plek.

Vrijdag 1 februari was Veenland de tegenstander in de Boei. Het Atalante H4 team, gesponsord door Electroworld Bunschoten te Abcoude, begon vol vertrouwen aan deze klus om de tweede plek. Helaas bleek al erg snel dat Veenland met een veel sterkere opstelling voor de dag kwam dan tijdens de wedstrijd in Wilnis. Atalante werd vooral in de 3e en 4e set overklast door de mannen uit Wilnis. Alleen de 2e set was erg spannend met een 24-26 stand in het voordeel van Veenland. De wedstrijd werd dan ook met 4-0 verloren door Atalante. Door deze twee negatieve resultaten is de tweede plek voorlopig uit zicht en zal de doelstelling moeten worden bijgesteld. De nieuwe doelstelling zal zijn gewoon elke wedstrijd gaan voor een goed resultaat zonder te kijken naar de ranglijst.

Bron: Rob

Volg Atalante Vinkeveen