Scholentoernooi 2014

Wederom 5 punten voor dames van Atalante D2
04 februari 2013

Na een zeer inspirerende Vinkeveense competitie-vrijdagavond (voor de meeste Atalante teams) speelden de dames van twee op zaterdag 2 februari in Amersfoort tegen de nummer 10 Forza D4. Ondanks dat de Haaxman ploeg riant aan kop staat, is er nooit onderschatting, en zeker niet tegen jonge damesteams uit Amersfoort. Het kan maar zo zijn dat de meiden met lange witte kousen en lange paardenstaarten in een half jaar tijd voor de returnwedstrijd flink hebben bijgetraind..

Het werd een rommelige wedstrijd. Het was lastig ballen en grip krijgen met weinig rally's. Vooral de serveerbeurten van Inge Bakker en Tineke Vellekoop waren sterk en dat schoot op: 10-25 winst. Onze 7de speler/coach maande wel de kop erbij te houden, en niet te makkelijk te spelen. Toch werd het daarna wel iets slordiger, veel meer foutjes en rommelig spel: 19-25 winst.

Voor aanvang van de derde set wisselden Jet Feddema en Annemarie Bakker van functie, Jet ging verdelen, Annemarie diagonaal. Tineke en ook Loeps Kuijper speelden flexibel en zonder ooit te morren verder op hun 'tweede' plek: respectievelijk linksbuiten en midvoor. Inge werd coach en Annemarieke Wijnands buitenaanvaller. Dat alles gaf weer even wat frissigheid in het veld. De buitenkant werd mooi bediend en als de pass mooi was, werd steevast gescoord op alle posities. Jarige Debbie van der Hoorn jaste er ook een leuke service rij doorheen: 15-25 winst in set 3.

De zelfde zes gingen door in het vierde bedrijf en vooraf werd aandacht gelegd op concentratie en netjes blijven spelen. Maar het aantal foutjes, ook in de service werden talrijker. Bij een achterstand van 14-12 wisselde Inge het veld in voor Annemarie om wat meer aanval en actie te maken. De Amersfoort dames bleven dichtbij maar ook een time-out op 19-22 kon niet voorkomen dat via 20-25 een 4-0 werd gescoord. Vrijdag 8 februari is de volgende wedstrijd tegen een nieuwe tegenstander op nr 8.

Bron: mi