Scholentoernooi 2014

Verlies voor Dames 1
25 februari 2013

Vrijdagavond mochten de Atalante dames weer in de Boei aantreden voor de wedstrijd tegen  V.V.Amsterdam Ds 4. Eerder dit seizoen werd deze wedstrijd in Amsterdam gespeeld en daar verloren de Vinkeveense dames nipt met 3-2. Nu dus de kans om dit goed te maken en nu wel de overwinning te pakken.

Natalie van Scheppingen was gelukkig weer aanwezig en kon weer volledig ingezet worden. Zij mocht deze wedstrijd op het midden spelen, wat altijd weer een leuke uitdaging is. De rest van de opstelling was, Nancy Lijten op de diagonaal, Danielle v/d Horst op het midden, Jana Chatrnuchova en Mirjam van der Strate op de buitenkant en Saskia van Sligtenhorst op de spelverdeling. Loes Kuijper uit Dames 2 kwam het team versterken en begon naast coach Carin van Kouwen aan de kant.

Vanaf het begin werd er door beide teams hard geknokt om punten te pakken. Door goede passes van Nancy en Mirjam kon er een goede setup en aanval opgebouwd worden. De stand ging lang gelijk op en maar uiteindelijk was het Amsterdam wat aan het langste eind trok, zij gingen er in de eerste set met de winst vandoor, 22-25.

De tweede set gingen de Vinkeveense dames voortvarend van start. Er werd een voorsprong opgebouwd en door servicedruk en slim spel kon deze voorsprong lang werden vastgehouden. Natalie stond lekker te ballen op het midden en scoorde veel punten. Het einde van de set naderde en het spel werd wat rommelig. Door afwisseling in de aanval en prikballen werd er nog geprobeerd om de set te winnen maar het leek wel of de Amsterdamse meiden echt alles van de grond haalden. Atalante haalde alles nog uit de kast maar verloor ook de tweede set met 23-25.

De derde set had V.V. Amsterdam de spirit helemaal te pakken en nam meteen een voorsprong. Atalante kon niet echt meer in het spel komen en leek genoegen te nemen met weer een verloren set. Ook de derde set werd gewonnen door Amsterdam met 17-25.

Toch wilden de Vinkeveense dames niet zo maar vijf punten meegeven aan Amsterdam. De koppen werden bij elkaar gestoken en iedereen werd opgepept voor de laatste set. Mirjam nam de spelverdeling over van Saskia en dit bracht wat rust aan de kant van Atalante. Loes scoorde een paar mooie ballen en ook Jana wist met haar service wat punten te pakken. Iedereen haalde nog even het onderste uit de kan en door deze instelling te behouden wist Atalante de laatste set te winnen met 25-15.

Aanstaande zaterdag spelen de meiden om 16:45 uur tegen Amstelveen Ds2 die, net als Atalante, rond de vierde, vijfde en zesde plek in de competitie zweven.

Bron: Ca3

Volg Atalante Vinkeveen