Scholentoernooi 2014

Winst in Naarden: nog 2 punten te gaan voor D2!!
01 maart 2013

Donderdag 28 februari toog het voltallige dames 2 van Atalante naar de sporthal in Naarden. Buiten was het fris, binnen was het koud maar de dames waren opgetogen, want nog slecht 7 punten te gaan in 5 wedstrijden, het kampioenschap nadert..

Bovendien weer met z'n achten, onze Jokerrr Ruizendaal werd gefeliciteerd met haar verjaardag en uiteraard gelijk ingezet. De Keizer Otto Trivolley dames hadden nog enigszins hoop een enkel setje te kunnen scoren, in de thuiswedstrijd enkele weken tevoren was het in de tweede set nog tot een close 25-23 gekomen.. Echter, de Vinkeveense dames gingen met volle kracht vooruit, niet super mooi spel maar wel gedecideerd en met lol: 8-25 voor de eerste set. Ook de volgende set werd gepakt, wel weer iets rommeliger waardoor de stand tot 17-25 kwam.

In set 3 werd het wat netter en vooral Annemarieke wist mooie punten op de buitenkant te scoren: 12-25. Ook in de laatste set was het team helemaal op dreef, vooral de servicereeksen maakten wederom een flink aantal directe punten, met 9-25 was het gedaan en daarmee een vlotte 0-4 op het scorebord bijgerekend in de ranglijst.

Voor de Haaxman dames betekent dit dat komende vrijdag 8 maart slechts 2 punten nodig zijn om kampioen te worden, en na 2 jaar weer terug te promoveren naar de 1e klasse. De wedstrijd is tegen de nummer 6 Allvo D3 uit Almere, om 21:15 thuis in de Boei. Saillant detail: in de uitwedstrijd wonnen de geelgroene dames met een spannende 2-3..
En om niet de burgemeester van de hoofdstad te quoten: kom op deze mooie dag allemaal wél naar de place to-be om dit mee te maken, thuis op tv zie je niks... :)

Bron: mi