Atalante H4 wint van koploper!
02 maart 2013

Afgelopen vrijdag mocht heren 4 aantreden tegen de koploper Smash. Na een aantal tegenvallende resultaten was heren 4 er op gebrand om iets moois neer te zetten. En tegen de koploper was niets te verliezen en alles te winnen! Door blessures van Hildo, Hans en Adriaan moest er geïmproviseerd worden.

Martijn die al wat weken mee traint met H3/4 werd ingeschakeld en ook Regi werd gecontracteerd voor deze avond. Geheel tegen de speelstijl van heren 4 in werd deze avond een 5-1 systeem gespeeld. Met Hans langs de lijn als coach en Regi als sturende factor in het veld werd de wedstrijd begonnen. Ondanks de onwennigheid aan de nieuwe speelwijze werd de eerste set overtuigend gewonnen! Dit voelde aan alsof heren 4 de wedstrijd al had gewonnen.

Helaas wat er in de eerste set allemaal mee zat, zat in de tweede set juist tegen. Het geluk op belangrijke momenten ontbrak ineens en hierdoor moest deze set worden ingeleverd. Ook de derde set toonde een zelfde beeld en zo stonden de mannen ineens met 2-1 achter in sets.

Maar van teleurstelling was geen sprake, en vol goede moed en geloof werd begonnen aan de 4e set. En toen bleek maar weer dat heren 4 boven zich zelf kan uitstijgen. Met Joost als toonbeeld van onverzettelijkheid werd deze 4e set binnen gehaald en stond het 2-2.

Door deze setoverwinning waren de mannen in de winning mood en helemaal klaar voor de 5e set. En dat bleek ook wel, want de koploper werd in de 5e set helemaal overrompeld en weggespeeld. Een mooie 3-2 was een feit, en dit werd uitgebreid gevierd aan de bar!

Regi en Martijn heel erg bedankt voor jullie inbreng. Volgende partij is tegen Unitas. Wederom een uitdaging voor H4!

Bron: RobH

Volg Atalante Vinkeveen