Vinkeveense plassen 2

Youngsters H1 overwinnen routine Spaarnestad H5
10 maart 2013

Op 4 Maart vertrokken de mannen van Atalante om kwart voor 8 richting de Beynesshal in Haarlem, alwaar wij tegen Spaarnestad H5 moesten aantreden. Nu hebben wij niet het jongste team in de competitie met een vijftiger een aantal veertigers en dertigers, maar Spaarnestad H5 behoren wel echt tot de ouderen! De gemiddelede leeftijd is daar zeker 55 plus. De jongste in het team is 47 en de oudste is 67 jaar. Maar leeftijd zegt niets over hoe een team kan volleyballen. Met leeftijd komt ook een hoop ervaring mee, waardoor dit soort teams altijd lastig te bestrijden zijn. Op de goede plek staan, lepe balletjes en een dosis pech is ons niet vreemd tegen dit soort teams. De A-Side mannen zouden geconcentreerd moeten spelen en elke bal moeten verwachten om niet stiekum een set tegen deze ervaren rotten te laten liggen.

De eerste twee sets was precies zoals je tegen dit soort teams zou verwachten. Veel rare ballen die in 1 keer weer over het net kwamen terwijl regelmatig verwoestend hard de bal over het net werd geslagen. Maar dan kwam de ervaring weer bovendrijven bij Spaarnestad. En dan bedoel ik op de juiste plek staan op het juiste moment, waardoor de bal met een boog precies achter in het veld in de hoek viel. En wat een bijna zekere punt voor Atalante had moeten zijn, werd dan toch nog een puntje voor Spaarnestad. Oei wat is het toch lastig om tegen deze mannen te spelen. Geen moment, op een paar uitzonderingen na, kon Atalante echt zijn eigen spelletje spelen. Wat resulteerde in een beetje geforceerd spel en frustratie bij de A-Side mannen. Maar Atalante is onder geen beding in gevaar geweest om een set te verliezen in deze eerste twee sets. Dit was mede te danken aan het feit dat Spaarnestad weigerde om 1 van hun spelers te wisselen of uit de pass te halen. Deze passer heeft het leeuwendeel van de punten van Atalante voor zijn rekening genomen, met wegketsers, passes die niet aankwamen of door de bal volledig te missen. Wij willen hem en de coach dan ook via deze weg bedanken! :-) De eerste 2 sets werden met 18-25 en 20-25 gewonnen.

Na deze toch wat moeizame eerste 2 sets wist Atalante wat te doen, door attent spel en elke bal te verwachten en te serveren op hun niet zo best spelende passer. Atalante zette er een stapje bij, terwijl de mannen van Spaarnestad steeds vermoeider werden. (Dat krijg je op die leeftijd.) Dit was dan ook te zien aan de ballen die terug kwamen. Die werden redelijk makkelijk verwerkt door de geelgroene verdediging als ze al langs het blok kwamen van Atalante. Vooral het blokkerende werk van Bas was weer eens uitzonderlijk goed. Zowel op de buitenkant als op het midden dreef Bas de aanvallers weer tot wanhoop. Dit was ook wat Bas te horen kreeg van vooral de middenaanvaller van Spaarnestad, bij het handjes schudden na de wedstrijd. Deze arme man kon vooral de laatste 2 sets niet voorbij de agressief blokkerende Bas komen. De setstanden spreken boekdelen: 12-25 en 11-25.

Na een uur spelen was de 4-0 en de inmiddels beroemde mannenburger weer binnen! Het was een lastige wedstrijd die we met goed gevolg hebben afgesloten. Dus heerlijk aan het bier en de snacks en dan op naar de mannenburger!

EN NATUURLIJK!!!!!!! DAMES 2 VAN HARTE MET HET BEHALEN VAN JULLIE ZEER VERDIENDE KAMPIOENSCHAP!!!!! NAMENS H1 TOP!!!!!!

Bron: Iwan