ATALANTE DAMES 2 KAMPIOEN!!!
10 maart 2013

Zelden zo'n mooi kampioenschap meegemaakt.. Slechts twee sets waren nodig om kampioen te worden en helemaal mooi natuurlijk als dat op een thuisavond in de Boei zou kunnen gebeuren. En best geinig voor een tweede team met vooral geroutineerde ex D1 speelsters, bij elkaar ruim 200 jaar volleybalervaring!!

En wat een mooie verrassing. De tribune was bomvol. Zekerrr qua geluid. Zoooo zeg!! De meeste H1 mannen waren present om luidkeels aan te moedigen, echt superrr tof!! Erik V had geen stem meer over en de speciaal georganiseerde rammelblikken hebben wat je noemt hun steentjes bijgedragen. He-le-maal aan gort gerammeld. :) Verder waren H1 coryfeeën Bas, Leroy, Robert, Frans en Jeroen van de support partij, doorgaans worden ze zelf fanatiek bejubeld.. Tussendoor schoot professionele sportfotograaf Frans Roos mooie plaatjes, zie albumlinks onderaan.
Ook de nóg geroutineerder spelers en oud-spelers joelden mee. Leuk voorbeeld voor de jonge meiden van MB1 en mini-MB1-to-be die een paar octaven hoger ook mee blerden.
Komende vrijdag kan MB1 kampioen worden..

Verder uiteraard onze first ladies die in het voorprogramma wonnen van VHZ, tegenstander van vorig seizoen. Annike was mét mooi spandoek gekomen en helemaal terug van een langdurige knieblessure. De hoog en dubbel zwangere Marjan was er ook bij, mooi getimed Jannie :) Verder nog? Jawel. Trainer Erik R was van de partij met gettoblaster en als coach.

Champagne was er, bloemen van het bestuur, D1 gaf een mooie felicitatie met aandenken. Confettikanonnen, ratels, geelgroene boa’s, een hele mooie kampioenstaart, nog meer champagne en zelfs de kampioensbeker was keurig op tijd geregeld. En zo’n grote hadden we nog niet eerder gehad, alert geregeld via onze Loepsie.. :-)))

Best spannend tegen Allvo D3 uit Almere, 6e op de ranglijst en de uitwedstrijd werd met klein verschil van 2-3 gewonnen. Set 1 was nog een aftasten en mooie service reeksen van Debbie en Annemarieke zetten flink wat punten op het telbord. Maar pass en rallypass was ook bij Atalante niet het sterkste punt en soms kwam de ploeg uit Almere met grote stappen weer terug. Het publiek op de tribune was een geweldige wind in de rug. Communiceren was nog nauwelijks mogelijk,  maar daardoor ging het team mooi geconcentreerd bezig. 25-21 winst in de eerste set. In set twee ging het mooier. Vooral Inge zette een fikse service rij neer en met zoveel herrie en overmacht was er voor het team uit Almere nauwelijks tegenop te boksen. Het laatste punt werd gemaakt... en KAMPIOEN!!!!!

Set 3 en 4 ging een klein tikkeltje uitgedunt verder maar ook deze sets werden met veel lawaai en ondersteuning gespeeld. Setje 3 werd nog ietwat spannend maar coach Erik stuurde mooi mee met time-outs en wissel. 4-0 winst en aan de champagne!!!!

Publiek: superrrrrrrr bedankt allemaal!! Echt geweldig! Ik zeg écht GE-WEL-DIG!!!
WAT EEN MOOIE SUPPORT EN SFEER, ECHT SUPERR BEDANKT!!!

Foto's fotoalbum: http://www.vv-atalante.nl/fotoalbum.php?album=266
Foto's facebookers: https://www.facebook.com/AtalanteVinkeveen