Scholentoernooi 2014

Atalante H1 geklopt in halve beker finale
01 april 2013

Op 27 Maart ging het dan gebeuren, de halve finale van de beker stond op het programma! De mannen van A-Side Atalante H1 mochten aantreden tegen de heren van Taurus H5 in Houten. Na een redelijk makkelijk programma in de bekercompetitie, mochten we nu tegen een serieuze tegenstander aantreden. Deze mannen stonden eerste in hun poule en speelde ook 1e klasse net als Atalante. Dit ging in geen geval een makkelijke wedstrijd worden.

Dat bleek al meteen in de eerste set. De servicedruk van Taurus was al meteen hoog vanaf de eerste service. De passing van Atalante was hier niet echt op berekent en leverde dan ook de ene na de andere slechte pass af. Er werd wel hard geknokt, maar Atalante moest zich echt zijn meerdere erkennen in het team van Taurus. Op geen enkel moment kon Atalante echt een vuist maken tegen het servicegeweld van Taurus. Als de pass wel kwam had het team van Taurus meteen het nakijken door Atalante's harde middenaanval die goed scoorden. Maar zoals al gezegt werd was de passing zeer slecht en kon die weinig in stelling gebracht worden. De mannen op de buitenkant hadden het daardoor erg zwaar tegen het sterke blok en goede verdediging van Taurus. De set werd dan ook winnend afgesloten door Taurus met 25-20.

In de 2e set kwam Frans er in voor Jeroen Moolenaar op de spelverdelers positie. Atalante kwam nu wat beter uit de startblokken en nam zelfs een lichte voorsprong van 3 puntjes. Helaas verdraaide Leroy zijn knie bij een aanval en moest hij op 5-8 gewisseld worden voor Jeroen Drost. Deze blessure was niet iets wat Atalante kon gebruiken. De aanvalskracht van Leroy was niet iets wat we konden missen tegen de mannen van Taurus. Jeroen viel goed in maar kon niet de dreiging brengen die we zo hard nodig hadden tegen een team als Taurus. Langzaam begon Taurus in te lopen op hun achterstand. Op 10-10 zette ze nog een tandje erbij en liepen makkelijk uit naar een 17-12 voorsprong die ook niet meer uit handen werd gegeven. Sterker nog, ze bouwde de voorsprong langzaam uit naar 7 punten. Wat de eindstand van deze set op 25-18 bracht in het voordeel van Taurus.

Atalante stond nu de bijna onmogelijke taak om 3 sets op rij te winnen. We hebben wel eens gekkere dingen gedaan maar Taurus was gewoon een maatje te groot voor ons. Atalante kreeg maar niet de service van Taurus onder controle en de gemoederen liepen bij Atalante ook langzaam een beetje op. Waarom konden we niet ons niveau halen en die mannen van Taurus het een beetje moeilijk maken? Sterker nog, waarom konden we niet winnen tegen deze mannen?

Atalante kon niet de ontspanning vinden in hun spel die je zo nodig hebt in zo een wedstrijd als deze. En eerlijk is eerlijk, we hebben in onze competitie in het tweede deel buiten VCH H1 niet echt tegenstand gehad. Als Atalante een set verloor was het meer door eigen toedoen dan het goede spel van de tegenstander. Atalante is de laatste tijd gewoon niet scherp genoeg om dit soort tegenstanders als Taurus te kunnen verslaan.

Helaas kon Atalante in de laatste set niet voor een stuntje zorgen en werd deze set dus ook verloren met 25-21 ondanks de nog kleine sprint van Atalante aan het einde van de set waardoor Taurus zich op 24-19 nog wel genoodzaakt zag om een time-out te nemen om de service-serie van Frans te stoppen. We hebben ze dan toch nog even bang gemaakt. laten we dat dan maar als een kleine overwinning zien en deze wedstrijd maar als een goede les zien voor het volgende seizoen. Want mochten we promoveren dan zullen we nog meer van deze teams tegenkomen en dan zullen we wel scherp moeten zijn om deze wedstrijden te kunnen winnen.

Ik wil nog wel even Roos en Karin bedanken voor het afreizen naar Houten om H1 luidkeels aan te komen moedigen. Dames BEDANKT!!!! en aan jullie heeft het niet gelegen.

Leroy veel sterkte met je knie.

Op vrijdag 5 April spelen we om 21:15 thuis tegen VV Amsterdam. Kom ons aanmoedigen en wij beloven dan beterschap. :-)

Bron: Iwan