Minidag 24-9-22

Mooie laatste competitieweek: 10 punten voor D1
21 april 2013

Vrijdag 12 april speelden de door Haaxman/Verbruggen gesponsorde dames tegen het reeds gedegradeerde Smashing Velsen. Een wedstrijd waarin we het moesten stellen zonder Nancy Lijten (die lekker vakantie vierde) maar met aanvulling van Inge Bakker en Annemarieke Wijnands van dames 2. Jana Chatrnuchova kon na een blessure weer op buiten spelen. Mirjam van der Strate begon op spelverdeling. Natalie van Scheppingen en Daniëlle van der Horst op het midden. Saskia van Sligtenhorst op de diagonaal en Inge Bakker ook op buiten. Het spel was niet altijd even snel en netjes, maar met hulp van alle inzetbare dames en hoge servicedruk werd de wedstrijd netjes met 4-0 gewonnen (25-11, 25-18, 25-13 en 25-15). 5 punten in de pocket.

4 dagen erna op dinsdag 16 april moesten de dames gelijk hun laatste competitiewedstrijd in Amsterdam tegen Xenon spelen. Zonder coach Carin van Kouwen, maar met aanvulling van Joke Ruizendaal van dames 2 en de afscheidnemende libero Allie Koekoek konden we op tijd starten. Opnieuw met Mirjam als spelverdeelster, Natalie en Daniëlle op het midden, Jana en Saskia op buiten en Nancy op de diagonaal. Allie zou als libero voor Daniëlle in het achterveld fungeren. Xenon moest van de Haaxman/Verbruggen dames winnen om P/D wedstrijden te voorkomen. Maar dames 1 wilde het seizoen natuurlijk netjes met winst afsluiten.

In de 1e set was het met name de servicedruk van Jana die Xenon niet verder bracht dan 8 punten. Allie hoefde achter in het veld maar 1 ronde mee te draaien, want de set werd met 8-25 gewonnen. De 2e set kwam Joke in het veld voor Natalie op het midden. Ook Xenon had wissels toegepast en kwam beter in het spel. Maar door goed verdelen van Mirjam, konden de dames de set toch met 18-25 winst afsluiten. De 3e set ging Jana aan de kant en mocht Natalie weer op buiten gaan aanvallen. Allie had inmiddels haar plekje achter in het veld goed gevonden en bracht menig goede passes bij Mirjam. De gaten bij Xenon in met name het achterveld werden door de aanvalsters regelmatig gevonden en de 3e set ging met 13-25 naar de Atalante dames. De 4e set mocht Daniëlle voor het eerst in het hele seizoen op de bank plaatsnemen. Jana nam haar plaats op het midden over. Ook deze set werd een formeel serveren, passen, gevarieerd verdelen en aanvallen. Met 15-25 ging deze laatste set ook naar de Atalante dames. 10 punten binnen 4 dagen en daarmee uiteindelijk een 4e plek op de ranglijst. Een knap resultaat gezien de zwangeren en geblesseerden binnen het team dit seizoen.

Na afloop had Nancy lekkere mini cup cakes om op te peuzelen onder het genot van een biertje/sportdrankje en hadden de dames een leuk presentje voor Allie gekocht, omdat zij volgend seizoen stopt met volleyballen vanwege haar enkel.
Dames 2 en 3 super bedankt voor al het invalwerk dit seizoen. Carin en Erik bedankt voor het coachen en de trainingen. Hopelijk zien we Carin volgend seizoen weer binnen de lijnen terug.

Bron: Daniƫlle

Volg Atalante Vinkeveen