Scholentoernooi 2014

H2 pakt volle winst bij seizoensstart
30 september 2006

Tijdens de voorbereiding werden alle tegenstanders met meer of mindere moeite verslagen. Het herverbouwde team met diverse aanvullingen vertrok dan ook met veel zelfvertrouwen richting de Beyeneshal.

Tegenstander IDEE bleek te bestaan uit een zogenaamde ‘oude rotten’ team. H2, dit seizoen versterkt met H1 classics Erik Verbruggen, Rick de Groot en Bas van der Lubbe en samen met de aangetrokken Bas Bouwknegt en herontdekte Bob Bakker begon vol enthousiasme en voortvarendheid aan de wedstrijd. Snel werd een gat gemaakt van 5 punten en begon de tegenstander zich te ergeren aan elkaar. Vol fanatisme werd getest of de scheids misschien een oogje wilde toeknijpen, maar helaas voor de Haarlemmers bleef de scheids rechtlijnig. Danig gesterkt door het constante eigenspel werd de voorsprong uitgebouwd naar een nette 25-13.

Voor het tweede deel werden spelverdeler Rick van der Linden en aanvaller Bob Bakker ingebracht om het spel van de tegenstander verder te ontregelen. Aanvallend werd divers gescoord en verdedigend viel er niets op grond. Concentratiegebrek aan het einde van de set zorgde ervoor dat de tegenstander nog net de tien puntengrens kon passeren: 25-12.

In het derde bedrijf meldde Bas Bouwknegt zich op de middenpositie met Rick de Groot als spelverdeler, meteen bleek de scherpte van de wisselspeler door een aantal goed gescoorde ballen op de middenpositie. De tegenstander werd vastgezet en begon zich weer te verliezen in het eigen gefrustreerde spel. Gesterkt door de top-spin service van Sven bleef de tegenstander deze maal wel onder de 10 punten: 25-8

De vierde set oogde ontspannen, maar bood de mogelijkheid om te zoeken met de service en aanval naar alternatieven, dat deze gevonden werden bleek wel uit het feit dat de tegenstander na een te scherpe pass geeneens probeerde om de bal te verdedigen. Geconcentreerd en doelbewust werd de tegenstander ook deze maal kort gehouden op 25-11. Met honderd punten voor en 44 tegen, een geslaagde wedstrijd waarin de eerste 5 punten mee konden naar Vinkeveen!

Bron: Ton Plomp (H2)