Minidag 24-9-22

Atalante D2 start met 1 punt op Goliath
23 september 2013

Vrijdag 20 september speelde de tweede dames equipe haar eerste wedstrijd van het seizoen in de Boei. Het  team Wilhelmina D1 uit Amersfoort was van een indrukwekkende verschijning, anderhalve kop groter en met inspelen sloegen ze er lustig op los. De tweede equipe van Atalante is juist weer terug in de eerste klasse door het kampioenschap van afgelopen seizoen. Ook de dames van één spelen eerste klasse, reden om de jonge deernen uit v/h het tweede te combineren met de jongste talenten van team 1. De dames 2 routine-formatie begon met een line-up van Loeps Kuijper en Danielle van der Horst op het midden, Annemarieke Wijnands en Saskia van Sligtenhorst op links buiten, Annemarie Bakker in de verdeling en 17 jarig talent Jessica Schuurmans op de diagonaal. Inge Bakker begon als coach.  Jet Feddema en Joke Ruizendaal zijn volgende keer weer van de partij.

Eigenlijk was gelijk wel duidelijk dat er een flinke overmacht aan de andere kant van het net stond, met naast de coach 3 reserve speelsters op de bank. Met 13-25 was de eerste set dan ook snel gedaan. In de tweede set kwam Inge in het veld op de buitenkant en Saskia werd diagonaal. Het was nog steeds wennen aan het snelle spel van de tegenstander, maar ook aan de gewijzigde team samenstelling. Echter, in deze set deed het team veel meer mee en volgden langere en spannende rally’s. Afwisseling in de aanval en service deden wat meer thuispunten op het telbord draaien en de Vinkeveense ploeg begon in de tweede helft van de set zelfs bij te lopen en putte kracht uit de leuke rally’s die ontstonden. Iets verder dan de eerste set: 17-25.

De ploeg uit Amersfoort verwachtte een kat in het bakkie maar de groen gele equipe zette pittig door. Aanknopingspunt werd gevonden in goede service reeksen van Saskia, Inge en Annemarieke. Ook de aanvallers konden beter bediend worden door een nauwkeuriger pass en middenaanvallers Loeps en Danielle scoorden blitse punten. Neem daarbij nog de sneaky tweede prikballetjes van Annemarie in het middengat, en er ontstond zowaar een onverwachte Vinkeveense puntenreeks die de gastploeg maar moeizaam kon beantwoorden. Het werd retespannend en in de 20 ging de thuisploeg zelfs voorbij totdat de glorieuze David de grote Goliath met een 25-23 versloeg. Zoo, die hadden we maar in de pocket.

Setje 4 was de minste. Met 10-25 was de zoete wraak van de reus zuur. En met een verlies van 1-3 van een naar later bleek degradant (nr 9) uit de promotieklasse, lang niet slecht om daar een vreselijk fijn vechtsetje van af te pakken. Zaterdagmiddag spelen de dames uit in Bilthoven, en dan met een complete ploeg.

Bron: mi