Jullie zijn een leuk team!!
29 september 2013

Zo. Die steken wij van geroutineerd D2 maar even in de pocket! :) Onze eerste uitwedstrijd was op zaterdag tegen Irene D3 in Bilthoven. Ondanks de talloze jaren ervaring voor de meeste speelsters een nieuwe stad, nieuw team en sporthal. Na de oprolpartij vorige week vrijdag thuis, waarbij we toch nog mooi (ik zeg héél mooi) één setje met 23-25 konden pakken van Goliath was eens temeer duidelijk dat we weer een klasse hoger voor de boeg hebben. En lekker hoor om zo weer eens echt te moeten werken voor de punten.

In deze tweede wedstrijd waren we completo met z'n negenen. Het was een leuke match tegen de kampioen 1e klasse van vorig seizoen, maar hun D2 promoveerde en met een hele nieuwe D3 combi toch weer opnieuw in de zelfde poule. De Irene's moesten erg wennen. De eerste set ging voortvarend voor de geelgroene ploeg. Gewoon riant via 11-6 en 18-9 werd set 1 een feit met 12-25.

De formatie bleef staan en ontspannen geconcentreerd ging het voort. Onze enige echte jongeling Jessica haakte lekker aan en ook deze tweede set werd prima geboekt met 18-25.
De 3 coaches kwamen in het veld, Loeps op het midden, Saskia op buiten en Annemarie in de verdeling. Daan, Annemarieke en Jet op de bank. Na even wennen ging het mooi en vrolijk door: 17-25.

In set 4 raakte de equipe aan het begin op fikse achterstand, veel service pass foutjes en was die wel goed dan was verdeling of aanval beneden peil. Een inhaalrace werd ingezet en kwam nog bij tot 20-16 maar ondanks time-outs en wissels werd de laatste set een beetje onnodig uit handen gegeven: 25-21.

De eerste winst is binnen! En dan nog een vet compliment toe omdat we plezier en inzet zo gezellig combineren. D2 doet lekker mee Holladijee! :-D

Bron: mi