D1: treffende gelijkenis kinderliedje 10 kleine visjes
03 november 2013

Vinkeveen – Afgelopen vrijdag speelde dames 1 haar zesde wedstrijd van het seizoen. Eindelijk kon coach Nancy Lijten weer een beroep doen op de voltallige selectie. Tegen Armixtos uit Amsterdam werd het een wedstrijd met diepe dalen en hoge pieken. Uiteindelijk viel pas na vijf sets de beslissing.

De Krijn Verbruggen / Haaxman Lichtreclame equipe startte dit seizoen officieel met tien personen; al voor het seizoen werd afscheid genomen van Debbie van der Hoorn (buitenland) en Nancy Lijten (zwanger). Deze wedstrijd liet het eerste damesteam een treffende gelijkenis met het kinderliedje ‘Tien kleine visjes’ zien.

De eerste set werd gestart met Wilma van der Schaft op spelverdeling en Tineke Vellekoop op diagonaal, Carin van Kouwen en Natalie van Scheppingen op buiten en Marjan Fares en Annike van Kouwen op het midden. Armixtos overklaste dames 1 deze set in zijn geheel. Vanaf bal 1 werd er veel servicedruk gegeven waar Atalante niet mee om kon gaan. De Amsterdamse ploeg liet ook in de aanval weinig liggen en besliste deze set binnen no-time met 13-25 in hun voordeel.

De tweede set liet eigenlijk een zelfde beeld zien; de wisseling in spelverdeling (Mirjam van der Strate voor Wilma) kon daar helaas niks aan veranderen. In deze set viel Annike van Kouwen geblesseerd uit na een pijnlijke bovenhandse passing. Deze ‘klap’ kwam het team niet te boven. Met dezelfde cijfers ging ook set 2 verloren.

De derde set was het tijd om de wedstrijd te kantelen. De twee voorgaande sets werden vergeten en met Carin op het midden en Jana op de vertrouwde buitenkant deed Atalante wat het was opgedragen. Met brutaal spel en slimme ballen kwam Atalante eindelijk in de wedstrijd. De servicepass kwam onder controle en dankzij keihard werken in de verdediging nam Atalante een dikke voorsprong. Halverwege de set liet Atalante Armixtos helemaal terug komen in de set en werd het heel spannend op het einde. Gelukkig hield de thuisploeg het hoofd koel en won met 25-22.

De vierde set ging het team verder waar het gebleven was. Natalie nam het voortouw in de verdediging en samen met Marjan hield zij bijna alle ballen van de grond. Tel daarbij de snoeiharde smashes van Jana en Tineke en natuurlijk de slimme aanvallen van Carin en een dikke voorsprong was een feit. Het ging eigenlijk te goed en dat bleek ook wel…niet veel later meldde Marjan zich bij de coach dat ze gewisseld moest worden wegens benauwdheid en kramp. De geblesseerde Annike (duim) nam haar plek in. Na wat zoeken in het team kon Annike ontzien worden en bleef de voorsprong op Armixtos behouden. Mirjam nam het team op sleeptouw, liep nog een stapje harder en met elkaar pakte het team knap de overwinning in de vierde set met 25-14.

Een vijfde set werd in de wacht gesleept, maar om terug te komen op de titel ging ook dit niet zonder slag of stoot. Al voor de start van de set gaf Carin aan wegens een rugblessure niet verder te kunnen spelen. Marjan was nog niet voldoende hersteld en dus verhuisde Tineke naar het midden en Wilma nam de plek op diagonaal in. Tot 6-6 ging het gelijk op, maar toen nam Armixtos de leiding over. De Vinkeveense ploeg deed onder aanmoediging van het massaal toegestroomde publiek nog een laatste poging aan te haken, maar het was te veel zoeken met alle verschillende posities. Uiteindelijk haalde het team nog knap negen punten, maar het was Armixtos dat de wedstrijd met 2-3 won.

Gelukkig heeft de tegenstander van aanstaande maandag zich teruggetrokken uit de competitie, want de Krijn Verbruggen / Haaxman Lichtreclame equipe heeft de tijd hard nodig om iedereen weer fit te krijgen. Vrijdag 15 november om 21:15 uur speelt dames 1 weer thuis, tegenstander dan is het Amsterdamse Netzo.

Bron: Nens

Volg Atalante Vinkeveen