Wedstrijdverslag Armixtos H1-Atalante H1
26 november 2013

Zaterdag 11 november vertrok de ploeg van A-side Atalante H1 richting Amsterdam om tegen de nummer 11 van de competitie aan te treden. Met 6 mensen waren we dan ook in de Pijp aanwezig, aangezien Frans Roos de 7-heuvelenloop moest vastleggen op de gevoelige plaat en daardoor niet aanwezig kon zijn. Gelukkig voor ons hadden we wel een coach erbij in de vorm van Carin van Kouwen die haar vrije zaterdag opofferde om H1 te coachen. Er lag meteen niet al teveel druk bij Carin qua opstelling, aangezien we maar met 6 man waren. Wel had Carin wat moeite met het feit of we nu wel de opslag hadden.  Want had ze de opslag wel...... of had ze hem nu niet gekozen? We besloten maar af te wachten naar welke kant de scheidsrechter de bal op ging gooien.

En wat bleek? We hadden de opslag.......... ;-)

De op papier zwakke tegenstander,  bleek alleen dat te zijn: op PAPIER een zwakke tegenstander. De groen-gelen van A-side Atalante moesten meteen vanaf punt 1 keihard knokken. De 10 man sterke tegenstander bleek in geen enkel opzicht een zwakke tegenstander te zijn. Met 2 zeer lange en snelle middenspelers en een goede servicedruk maakten ze het voor de aanval en de servicepass van Atalante vanaf het begin meteen erg zwaar. Het zou in geen enkel opzicht een makkelijke wedstrijd worden voor Atalante. De hele eerste set stonden de groen-gelen dan ook steeds 1 of 2 punten achter. Dit ging totaal niet de goede kant op! Carin was dan ook 2 keer genoodzaakt om een time-out te nemen. Het ging op zijn zachts gezegd zeer moeizaam allemaal. Maar het was vooral de vechtlust van Atalante die de doorslag gaf aan het einde van de set. Een 22-21 achterstand werd omgebogen tot een 23-24 voorsprong. De daarop volgende opslag werd goed verwerkt door Armixtos en mooi gescoord door hun goed draaiende middenaanval. 24-24! Maar de druk werd Armixtos iets te groot. De normaal moeilijk service werd goed verwerkt door een uitstekend passende Yorick en goed afgemaakt. 24-25! De service van Iwan was goed en moeilijk genoeg zodat de middenaanval van Armixtos niet bediend kon worden. De bal ging naar de buitenaanvaller die hem snoeihard in het uitstekende blok van Bas ramde. Punt! en de 1e set voor de A-side Atalante mannen was binnen.  Pffffffffffff............. dit beloofde nog wat te worden........

De 2e set begonnen de groen-gelen een stuk beter. De service liep goed bij Atalante,  waardoor Armixtos geen vuist kon maken met hun anders zo een goede passing en aanval. Daarentegen liep de passing en de aanval bij Atalante stukken beter. Jeroen kon daardoor de aanvallers beter in stelling brengen en zelfs regelmatig vrijspelen. Vooral Yorick was erg goed aan het net met zijn middenaanval. De blokkeerders van Armixtos kregen er maar geen vat op en Yorick draaide steeds mooi langs het blok met zijn aanval. De verdediging van Armixtos kreeg ook maar geen vat op de 3-meter-aanvallen van Erik die steeds op goed aangeven van Jeroen de bal er verwoestend insloeg. Dit alles resulteerde dan ook snel in een 6-13 voorsprong voor de A-Side mannen. Deze voorsprong werd echter langzaam ingelopen door de mannen uit Amsterdam. Wat resulteerde in een time-out van Carin op 15-19 omdat de 7 punten voorsprong toch langzaam werd wegegeven. Armixtos kwam zelfs helemaal terug tot 22-23! Het werd nu toch wel erg spannend! Armixtos probeerde dan ook nog met een wissel hun blok te versterken om de set alsnog naar hun toe te trekken. Maar de service werd goed verwerkt door Atalante en Erik haalde weer verwoestend uit vanachter de de 3 meter. 22-24! En net als in de eerste set was er weer een goede service van Iwan en werd de aanval van Armixtos op de buitenkant genadeloos door Bas afgeblokt. De 2e set was binnen, maar makkelijk was het zeker niet!

De 3e set ging erg gelijk op. Lange rally's wisselden zich af met dan weer een punt voor Armixtos en dan weer een punt voor Atalante. Het meegereisde publiek kreeg een mooie wedstrijd te zien waarbij de 2 teams elkaar niet veel ontliepen. Het was pas op het einde van de set waar Atalante het verschil maakte door een net iets beter blok en verdediging. Boven de 20 punten maakten de mannen van A-side Atalante net iets minder fouten en konden de druk net iets beter aan. Met wederom een sterke aanval van Yorick over het midden en Erik op de diagonaal werd het verschil vooral gemaakt in het achterveld bij Atalante. Waar Armixtos geen vat had op de aanval van Atalante werd er wel sterk verdedigd door de mannen in het achterveld. Met een aantal goede verdedigende acties van Leroy en Iwan werd de set aan het einde in het voordeel van de groen-gelen uit Vinkeveen beslist. De 3e set was wederom spannend en zwaar bevochten.

De 4e set liep wederom tot 15-15 gelijk op. Het begon nu toch wel een slijtage slag te worden voor beide teams. Er werd door beide teams gevochten voor elk punt en niemand was van plan om maar enig puntje zomaar weg te geven. Langzaam maar zeker wisten de mannen van Atalante toch een voorsprong te pakken van 5 punten. Deze werd ondanks goed spel van Armixtos niet meer uit handen gegeven. En de winst in de 4e set was dan ook op 20-25 een feit.

De 5 punten waren weer binnen, maar makkelijk was het zeker niet! We gaan van Armixtos nog veel zien en horen. Deze mannen horen zeker niet op de 11e plaats thuis.

Hierbij wil ik nog even Carin bedanken voor het coachen van de toch wel erg lastige wedstrijd!

Carin bedankt! En top gedaan!

En natuurlijk ook het meegereisde publiek bedankt en hopelijk tot 29 november in de Boei!!!

Met spotieve groet,

Iwan.