Minidag 24-9-22

Atalante Dames 1 begint het nieuwe jaar goed!
12 januari 2014

Vrijdag 10 januari stond de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar gepland voor het eerste damesteam van Atalante. Na de kerstdiners en de oliebollen hadden de dames al wel weer een oefenwedstrijd gespeeld tegen dames twee om het wedstrijdritme na de vakantie meteen goed op te pakken. De eerste wedstrijd moest gespeeld worden in de Boei in Vinkeveen tegen VCH D2 uit Haarlem, en zij stonden 1 plaats onder Atalante dus het was van belang dat deze wedstrijd gewonnen werd.

De Atalante dames hebben helaas een aantal wedstrijden achter elkaar verloren dus het werd de hoogste tijd om eens orde op zaken te gaan stellen in deze competitie en dus wedstrijden te gaan winnen. Met deze doelstelling werd het nieuwe jaar begonnen en gingen de meiden dus 10 januari onder leiding van coach Erik Raket aan de slag. Voormalig coach Nancy Lijten is inmiddels met verlof omdat zij in blijde verwachting is van haar tweede kindje. Zij heeft de eerste helft van het seizoen dames 1 door de competitie geloodst en nu mag Erik het stokje overnemen.

De vorige wedstrijd tegen VCH D2 werd met 3-2 door Atalante gewonnen dus het moest mogelijk zijn om deze wedstrijd ook te winnen. De eerste set werd goed begonnen door Atalante. Er werd door goede servicedruk meteen een kleine voorsprong opgebouwd en de passes werden netjes verzorgd door de meiden. Setupster Wilma kon hierdoor de aanvalsters goed bedienen en door rake klappen van Jana Chatrnuchova en Annike van Kouwen bleef deze voorsprong behouden. Het eind van de set werd nog wel even spannend omdat VCH een paar punten op rij scoorde en opeens snel dichterbij kwamen, maar Atalante kon de voorsprong vasthouden en won de eerste set met 25-23.

De tweede set werd wederom goed gestart, en door een goede serviceserie van Tineke Vellekoop werd er meteen weer een voorsprong gepakt. De ballen die terugkwamen over het net werden goed verdedigd door Mirjam van der Strate en Marjan Fares zorgde er met haar blok voor dat VCH moeilijk rechtstreeks kon scoren. Ondanks dat Atalante zelf aan het net niet veel rechtstreekse punten kon scoren werd deze set wel ruim gewonnen met 25-18.

De derde set verliep iets rommeliger, een paar kleine misverstanden en een klein dipje in het team zorgde ervoor dat deze set nipt verloren ging met 23-25. Coach Erik pepte de dames op en gaf aan dat deze set gewoon gewonnen moest worden omdat dat makkelijk moest kunnen. Vol goede moed gingen de meiden het veld weer in en daar bleek dat de peptalk geholpen had. De passes werden weer goed verzorgd en setupster Mirjam van der Strate kon goed afwisselen aan het net. Door een paar goede aanvallen van Carin van Kouwen en door wederom een mooie serviceserie van Tineke Vellekoop werd de voorsprong steeds groter en ging ook de winst in de laatste set met 25-16 naar Atalante Dames 1.

De volgende wedstrijd staat gepland op vrijdag 17 januari om 19:30 in de Boei in Vinkeveen. Ze ontvangen dan SVU D3 die ook net onder Atalante D1 staan. Dus ook deze wedstrijd zal er weer hard gestreden worden voor een overwinning.

Bron: Ca3