Atalante D2 pakt een punt in matige partij
19 januari 2014

Vrijdag 17 januari speelden de dames van Atalante D2 (8e) thuis in De Boei en wel tegen VCV D2(2e) uit Veenendaal. De uitwedstrijd eerder in het seizoen hadden de dames ondanks hard werken en lekker ballen met 1-3 verloren, eigenlijk met een min of meer gelijksoortig patroon als deze thuiswedstrijd.

Het begin van de eerste set ging goed. De service pass werd netjes bij verdeler Jet Feddema gebracht en de ploeg bleef prima bij. Prikballen kon VCV maar moeizaam verwerken en menig puntje werd zo door de Atalante crew gescoord. De service van de Veenendaalse ladies werd echter steeds lastiger en verschillende ballen ketsten weg of belandden direct op de vloer. Dat was precies wat het verschil maakte en set 1 ging daarmee naar de gastploeg: 19-25.

In de uitwedstrijd had het Vinkeveense team de tweede set weten te pakken door fanatiek en verbeten spel en zichzelf daarmee prima terug in de wedstrijd gevochten. Dat zat er deze tweede set niet in. VCV had duidelijk hun draai gevonden en stoomde door met nog pittiger en harder serveersaldo's. Atalante had er geen goed antwoord op ondanks dat de service opstelling verschillende malen werd aangepast. Het kwam niet tot aanvallen en rap stond daar een tweede tegenpunt op het bord: 17-25.

Een gelijksoortig, nee nog minder beeld in set 3, het werd nog meer een geïrriteerd en geforceerd gebeuren, veel eigen fouten werden gemaakt vooral ook in de eigen service en dan gaat het hard: 11-25

In de laatste set werd de beginopstelling opnieuw ingezet. De Vinkeveense ploeg rechte de rug en liet zich motiveren door de tegenstander. Neusgaten groot een vuistjes pittig gebald. Een beetje herrie erbij en een paar mooie puntjes werden gescoord. Nog steeds die leuke tactische ballen van Jet en bij ieder punt dat werd gescoord ging de Veenendaalse equipe beteuterder kijken. En groeide vooral de lol en het geloof aan Vinkeveense zijde. Dat was 'm dus. 25-15 winst en weer een puntje van de nummer 2 afgepakt!

Volgende week spelen de dames om 19:30 uit in Almere.
In De Boei spelen vrijdag 24-01 JC1, MC1 en H2 vroeg en omstreeks 21:00 de mannen van H1 en H3 aan slag.

Bron: mi