Atalante D1 verliest in eigen huis
02 februari 2014

Vrijdag 31 januari ontvingen de door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame gesponsorde dames van Atalante de dames uit Huizen in de Boei.

De wedstrijd in Huizen werd door Huizen gewonnen met 3-2 dus de Atalante dames waren erop gebrand de thuiswedstrijd te winnen. De meiden werden in ieder geval gesteund door de twee mini’s van de maand Isis en Emma die op de bank plaats namen tijdens de wedstrijd. En Loes Kuiper en Saskia van Sligtenhorst van dames twee konden in geval van nood ingezet worden.

De eerste set werd voortvarend begonnen, de meiden gingen volle bak van start. Maar de meiden uit Huizen hadden hetzelfde idee. De beide teams waren van begin af aan meteen ontzettend aan elkaar gewaagd. Mirjam van der Strate verzorgde goede passes waardoor Wilma van der Schaft mooie set ups kon geven aan de aanvalsters. Annike van Kouwen en Tineke Vellekoop wisten zo aardig wat punten te scoren aan het net. Helaas was dit net niet voldoende om de eerste set te winnen. Deze ging met 24-26 naar Huizen.

Tijdens de tweede set was er niet veel verandering, de teams streden allebei even hard en de punten liepen steeds gelijk op. Atalante kwam halverwege de set op een kleine voorsprong door een goede serviceserie van Jana Chatrnuchova maar helaas wisten de meiden het aan het eind van de set niet goed af te maken. De tweede set ging ook naar Huizen met 23-25.

De derde en de vierde set verliepen vrijwel gelijk. Aan beide kanten werd er alles uit de kast gehaald. Atalante scoorde veel punten door goede verdediging van Marjan Blenk. En Carin van Kouwen wist er nog een paar punten uit te slepen met een goede serviceserie. Loes Kuiper werd in de laatste set nog ingezet om het team te helpen en dat deed ze hartstikke goed. Helaas konden de meiden niet genoeg punten pakken om nog een setje te winnen. De derde en de vierde set gingen dan ook naar Huizen met 20-25 en 20-25.

Loes en Saskia bedankt voor jullie inzet en aanmoedigingen langs de kant. En natuurlijk ook de twee kleine kanjers Isis en Emma hartstikke bedankt voor jullie hulp bij het tellen en het uitdelen van de snoepjes en de druiven.

Zaterdag 8 februari staat de volgende wedstrijd op de planning om 15:00 uur in Amsterdam tegen Armixtos D2. Hopelijk kunnen daar weer een paar sets gewonnen worden.

Bron: Ca3