Minidag 24-9-22

Hard vechtend dames 1 pakt punt van koploper
09 februari 2014

Afgelopen zaterdag reisde dames 1 gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame af naar Amsterdam, de Pijp. Met versterking van Ingeborg was de opdracht om de koploper het zo moeilijk mogelijk te gaan maken. De meiden van Atalante staan op de 8e positie, maar om uit de onderste regiononen te blijven is het noodzakelijk om punten te pakken. Mooie opdracht om als underdog een of meerdere punten te pakken.

De eerste set startte Wilma als spelverdeelster, Annike en Marjan op het midden, Carin en Jana als buitenaanvalsters en Tineke op de diagonaal. De meiden van Armixtos waren vanaf het begin erop gebrand om er een snelle wedstrijd van te maken. Dit lukte hen ook in de eerste set. De aanval kwam vooral van hen en Atalante kon niets meer dan alleen verdedigen. De ballen kwamen hierdoor niet mooi aan bij Wilma, waardoor zij moeilijk de dames kon bedienen.  Ondanks de goede time outs en wissels van Erik kwamen de meiden van Atalante niet meer bij. 25-16 winst voor Armixtos.

Doel in de tweede set was om zelf meer tot aanval te komen. Hiervoor was het noodzakelijk om de pass in ieder geval te verzorgen, zodat er meer aanvallend gespeeld kon worden vanaf de kant van Atalante.  Mirjam kwam op de positie van diagonaal en Natalie kwam op het midden terecht. De meiden van Armixtos bleven hard slaan en daar had Atalante amper antwoord op. Daar kwam nog bij dat er in het veld veel onrust was over de posities. Stonden we eindelijk goed, bleef de aanvoerster van Armixtos nog onrust stoken door te blijven beweren dat we verkeerd stonden. Helaas was de scheids hier erg gevoelig voor. 25-17 was ons verlies.

In de derde set was onze aanvoerster in overleg gegaan met Erik en kwam met een andere opstelling. Tineke gaf direct aan dat we ons nu moesten bewijzen en dat we een punt mee moesten nemen naar Vinkeveen. Mirjam kwam op de spelverdeling, Natalie en Carin op buiten, Tineke op haar vertrouwde diagonaal en Marjan en Annike op het midden. Vanaf het begin van de set waren de meiden erop gebrand om punten te pakken. Iedereen vloog door het veld of over de grond om de moeilijkste ballen nog te redden. Zelfs Tineke nam voorbeeld aan Natalie en Carin en dook naar de moeilijkste ballen. Alles liep lekker en de ballen kwamen mooi verzorgd bij de spelverdeling. Aanvallend kon het dan ook goed afgemaakt worden. Snel stond Atalante op een grote voorsprong. Deze voorsprong hebben de dames niet meer weggegeven en werd er gewonnen met 16-25.

Erik liet het team staan om zo door te stomen naar een 2-2. Maar helaas had Atalante al veel gegeven in de derde set en  Armixtos vocht hard om haar punten veilig te stellen. Ingeborg werd binnen de lijnen gebracht, waar ze direct haar plekje bewees. Mooie blokkeringen en harde ingeslagen ballen zorgde voor punten. Maar helaas mocht dit niet meer baten. De scheids wilde graag naar de Olympische spelen kijken, waar Sven Kramer net goud had gepakt, waardoor hij een paar rare beslissingen nam in het voordeel van de thuisspelende ploeg. Dit zorgde ervoor dat Armixtos de laatste set pakte met 25-16.

Toch nog met een punt naar huis. De komende weken is dit damesteam vrij, daarom speelt dames 1 op vrijdag 28 februari om 21.00 uur een thuiswedstrijd tegen Atalante dames 2. Dus mocht u vrij zijn en heeft u zin om een leuke, gezellige en spannende partij te zien, u bent van harte welkom in de Boei. De volgende wedstrijd voor de competitie is op dinsdag 4 maart tegen de hekkensluiter Netzo om 21.00 uur in Amsterdam.

Bron: Mir