Scholentoernooi 2014

Kampioenschap in zicht koploper Atalante H1!!
16 februari 2014

Op 15 Februari stond de wedstrijd Spaarnestad H5 tegen Atalante H1 gepland. De A-side formatie was met een enigszins andere teamopstelling dan wat men normaliter gewend is van Atalante. Leroy was de grote afwezige omdat hij op de lange latten in de witte sneeuw stond, waardoor H1 een beroep moest doen op Rick de Groot om het team te komen versterken op de buitenkant.

De set werd met Frans op de bank begonnen en Jeroen in de basis op de spelverdelerpositie. De eerste set werd sterk gestart door Atalante en na een goede serviceserie van Iwan en Bas was Spaarnestad op 1-6 al genoodzaakt om hun eerste time-out te nemen. Spaarnestad was overrompelt door het aanvals en servicegeweld van A-Side Atalante en kon daar maar weinig tegenover stellen. Rick moest even warmdraaien in de pass maar voelde zich al snel thuis in het team. Rick liet zich dan ook niet onbetuigd op de buitenkant en scoorde het ene na het andere punt voor het team van A-Side Atalante H1. Spaarnestad probeerde het Atalante met goed spel en dubbele wissels nog moeilijk te maken. Maar Atalante was en bleef te sterk voor de mannen uit Spaarnestad. 17-25 was dan ook de uitslag van de eerste set.

Set 2 was de opstelling voor Atalante onveranderd en Spaarnestad probeerde met een aantal wissels het ritme van Atalante te doorbreken. Maar de groen-gelen lieten zich niet van de wijs brengen. De verdediging van Atalante deed er zelfs nog een schepje boven op waardoor de aanval van Spaarnestad nog minder vat kreeg op het spel van Atalante. Er zaten een aantal mooie reddingen bij van Yorick en Erik die weer goed werden afgemaakt op mooi aangeven van Jeroen. Het tempo zat er goed in bij Atalante en Spaarnestad kreeg geen moment de kans om in haar spel te komen. De combinaties liepen goed en de service gaf genoeg druk op de passing van Spaarnestad. Atalante won deze set dan ook redelijk makkelijk met 14-25.

Set 3 werd Rick, die heel goed gespeeld had, gewisseld voor Frans op de buitenkant. De concentratie was even helemaal weg bij de mannen van A-Side Atalante H1. Spaarnestad maakte daar dankbaar gebruik van en liep met 13-7 al snel uit op Atalante. De passing was niet super bij Atalante, maar het was vooral het geluk bij Spaarnestad, wat het verschil in de stand maakte. De ene na de andere rare bal via het net en mis-hits die dan toch nog invielen. Er was geen kruid tegen gewassen. Op 21-15 nam Carin de coach van Atalante nog maar een time-out om het tij misschien te kunnen keren. Na een goede peptalk en een aantal nuttige aanwijzingen gingen de groen-gelen weer het veld in. De zaak leek hopeloos, maar Atalante zette de achtervolging in. Na 3 goede services werd Spaarnestad toch nog gedwongen om hun 2e time out te nemen op 21-18. A-Side Atalante H1 kroop langzaam dichterbij. Spaarnestad voelde langzaam de set uit handen glippen terwijl de opmars van Atalante voortduurde. 22-18. Daarna kwam er een mooie service serie van Jeroen en Bas die Atalante langszij en op 24-24 brachten. Ging het de Vinkeveense ploeg dan toch nog lukken?! Een lucky bal van Spaarnestad bracht de stand op 25-24 voor Spaarnestad. De service van Spaarnestad werd goed verwerkt en werd door Jeroen op de rechtsvoor Erik gespeeld. Deze haalde verwoestend uit, maar het blok van Spaarnestad had zich goed opgesteld en maakte het punt. 26-24 en setwinst voor Spaarnestad.

Getergd door het setverlies, ging Atalante als een kogel uit de startblokken in de 4e set. Er moest even orde op zaken gemaakt worden. Spaarnestad wist dan ook niet wat hun overkwam en kon dan ook niets beginnen tegen het geweld dat A-Side Atalante H1 heette! Spaarnestad probeerde het nog met een dubbele wissel, maar ook dat mocht niet baten. Jeroen combineerde goed met een aantal mooie staffels. Het blok kreeg ook maar geen vat op de aanval van Iwan die de ballen mooi diagonaal en soms zelfs binnen de drie meter sloeg. Yorick bewees wederom zijn waarde in de verdediging en ook met zijn goede blok op het midden. Frans bleef slim aanvallen met lepe balletjes via het blok of mooi rechtdoor in de hoek. Bas zijn blok stond weer als een huis en zijn service leverde de nodige punten op. Erik was nagenoeg onhoudbaar op de diagonale aanval over rechts en Jeroen speelde weer de nodige keren het blok van Spaarnestad helemaal weg. Met 13-25 werd dan ook even orde op zaken gesteld. 1-3 was het eindresultaat van deze toch erg leuke wedstrijd. Rick, bedankt voor het goede invallen. Top gespeeld. Carin bedankt voor weer een overwinning. Ook jij hebt hier zeker aan bijgedragen. En natuurlijk het meegereisde publiek bedankt!!!

7 Maart gaat het dan waarschijnlijk dan toch gebeuren. A-Side Atalante H1 KAMPIOEN!!!!
KOMT ALLEN KIJKEN OM 21:15 UUR IN DE BOEI TE VINKEVEEN!!!!!!

Bron: Iwan

Volg Atalante Vinkeveen