Vinkeveense plassen 2

Jeugd Atalante toont stijgende lijn
17 maart 2014

Zaterdag 15 maart vond de 6e minidag plaats in Nieuw Vennep. Als eerste het hoogste niveau 6. De Toppers doen hier nog steeds mee in de allerhoogste poule. Deze keer waren de tegenstanders allemaal teams van Spaarnestad uit Haarlem. Twee van de drie teams hebben ze makkelijk bedwongen, maar hun directe rivaal is het team van Spaarnestad Tigers. Vorige toernooi nog gelijk gespeeld, dit keer waren ze te sterk. Al met al werd het een mooie tweede plaats.

De Kanjers zien we terug in de E-poule op dit niveau. Zij hadden 2 teams uit Haarlem als tegenstander en dan een dubbele competitie. De teams waren aan elkaar gewaagd, wat bleek uit twee gelijke spelen. De derde partij werd helaas verloren, mede door een slordige serve. Maar met een luid Kaboem yell werd de laatste wedstrijd weer ruim gewonnen. Ook voor hen een mooie 2e plek.

Dan naar de middag, waar de Megamini's heel mooi gespeeld hebben op niveau 4. Er werd keurig gepasst en overgespeeld. De stijgende lijn zit er hier zeker in. De teams waren aardig aan elkaar gewaagd, soms wat onnodig wat puntjes weggegeven waardoor ze net een set verloren. Met twee gelijke spelen en een verloren partij zijn ze 3e geworden.

Als laatste Atalante 4. Dit team wat net is begonnen maakt ook duidelijk stappen voorwaarts. Ze speelden veel actiever naar de bal toe. Mooie reddingen en slimme ballen over het net. Net als de Megamini's zijn ze derde geworden met een puike winstpartij en twee spannende wedstrijden tegen Amstelveen en Haarlem die net aan verloren werden. Dit belooft wat voor de volgende competitiedag op 12 april bij we “thuis” spelen in de Phoenix in Mijdrecht.

Bron: Inge