Minidag 24-9-22

D1 pakt twee belangrijke punten!
06 april 2014

Vrijdagavond 4 april stond de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen gepland voor de Atalante dames tegen de nummer 2 in de competitie Oberon dames 1 uit Weesp. Voor Oberon een belangrijke wedstrijd omdat zij nog kans maken op het kampioenschap, maar voor de Atalante dames een wedstrijd waarin niets te verliezen zou zijn. De Vinkeveense dames staan inmiddels veilig op een mooie 6e plaats dus er kon vrijuit gespeeld worden.

De selectie was wat aan de magere kant doordat Tineke van Oudenallen niet aanwezig was en er geen beroep gedaan kon worden op dames 2 doordat er veel dames geblesseerd zijn geraakt.
Ondanks dat er maar 1 wissel aan de kant zat begonnen de meiden vol goede moed aan de eerste set. Coach Erik Raket begon de wedstrijd met Wilma van der Schaft op de spelverdeling, Mirjam van der Strate op de diagonaal, Annike van Kouwen en Marjan Fares op de middenaanval en Jana Chatrnuchova en Carin van Kouwen op de buitenaanval. Natalie van Scheppingen begon op de bank samen met de twee mini’s van de maand Zoey en Nathalie.
De eerste set verliep vanaf het begin ontzettend rommelig. Er waren veel misverstanden aan de kant van Atalante en er werden onnodig veel servicefouten gemaakt. Oberon speelde ook niet op haar best maar wist wel de punten te scoren. Zij wonnen de eerste set dan ook vrij gemakkelijk met 17-25.

De tweede set waren de Atalante dames wat scherper dan de eerste set en begon het een beetje te draaien. Atalante kon Oberon makkelijker bijhouden en door de goede verdediging van de meiden werd het voor Oberon moeilijker om punten te scoren. Aan het eind van de tweede set ging het gelijk op maar helaas verstapte setupster Wilma van der Schaft zich tijdens een rally en kon niet verder spelen. Natalie van Scheppingen kwam in het veld noodgedwongen op de diagonaal en Mirjam van der Strate nam de spelverdeling voor haar rekening. Door de wijzigingen in het team en de blessure was Atalante even van slag en wist Oberon er met de setwinst vandoor te gaan. (20-25)

Door de blessure van Wilma had Atalante geen wissels meer en moesten de meiden de wedstrijd met z’n zessen gaan afmaken. Carin van Kouwen nam deze set de diagonale positie voor haar rekening en Natalie van Scheppingen ging naar de buitenaanval. Op een of andere manier leek het tij gekeerd en zat Atalante helemaal in het spel. Annike van Kouwen en Marjan Fares wisten ondanks het lange blok regelmatig punten te scoren op het midden en de pass werd goed gebracht waardoor Mirjam van der Strate het spel goed kon verdelen. Er werden ontzettend lange en mooie rally’s gespeeld. De derde set werd door Atalante gewonnen met 25-22.

De vierde set namen de meiden zich voor te vechten voor wat ze waard waren en wilden ze er een vijfde set proberen uit te slepen. En vechten deden ze. Er werd enorm hard gewerkt door de Atalante dames, vooral Natalie van Scheppingen en Carin van Kouwen wisten veel ballen van de grond te redden waardoor Oberon echt moeite had om punten te scoren.
Jana Chatrnuchova wist met verschillende goede servicereeksen veel punten te scoren en door de vechtlust van de Vinkeveense dames werd ook de vierde set gewonnen door Atalante met 25-23.

Ondanks de vermoeidheid waren beide teams gebrand op de overwinning dus de vijfde set ging meteen hard van start. In het beging gingen de teams nog aardig gelijk op maar al snel wist een van de dames van Oberon met haar servicereeks zoveel punten op rij te scoren dat Atalante al snel tegen een flinke achterstand aan keek. Atalante kon zich niet meer herpakken in deze slopende set en moest de winst aan Oberon geven met een setstand van 05-15.

Ondanks het 3-2 verlies hebben de Atalante dames heel goed werk gedaan door twee punten te pakken van de nummer 2 ondanks een blessure en zonder wissels op de bank.
Graag willen we de mini’s Zoey en Nathalie hartelijk bedanken voor het tellen en de aanmoedigingen op de bank. Erg leuk dat jullie erbij waren!

Bron: Ca3