Kampioen Atalante H1 behaalt 100 punten mijlpaal!
13 april 2014

Op woensdag 9 April stond de laatste wedstrijd van het seizoen alweer op het programma. A-side Atalante H1 mocht aantreden tegen Albatros H1 in de Verheyhal in Amsterdam. Het beloofde nog een spannende wedstrijd te worden want Atalante kon de 100 punten halen als er met 4-0 werd gewonnen van Albatros. Hiermee kon Atalante ook ongeslagen kampioen worden met 100 van de te behalen 110 punten.

Zoals elke wedstrijd na het behalen van het kampioenschap 5 wedstrijden geleden, ging ook deze wedstrijd weer stroef. Het heilige vuur was er een beetje uit. Maar Atalante wilde toch wel graag die magische 100 punten behalen en we wilden onze nieuwe trainer/coach Jeroen Kraakman toch wel wat laten zien.

Met Jeroen op de bank en Frans op de spelverdelerspositie werd de wedstrijd begonnen. Albatros was net zoals vele tegenstanders nog een beetje onder de indruk van het inslaan van Atalante. Er was dan ook niet veel tegenstand van Albatros en in no-time stond Atalante dan ook met 20-12 voor. Door vooral goed aanvallend werk van Bas en de passing van Yorick werd deze set makkelijk gewonnen met 25-16.

Set 2 was vooral stroef met veel persoonlijke fouten aan de zijde van A-side Atalante H1. De kampioen had moeite om het eigen spel te spelen en er werd veel fout geserveerd. Albatros kon redelijk makkelijk bijblijven en maakte het de groen-gelen nog behoorlijk lastig. Gelukkig kon Atalante zich op het einde van de set herpakken en werd de set nog winnend afgesloten met 25-22. Maar moeizaam ging het wel!

De 3e en 4e set was Albatros wel gebroken en kon alleen in de laatste set nog een beetje bijblijven door de eigen fouten van Atalante. De 100 punten werden met de standen 25-16 en 25-21 dan ook veilig gesteld. A-side Atalante H1 is ongeslagen kampioen geworden met 100 punten en dus maar 10 sets verloren dit seizoen.

Atalante H1 wil ook nog even iedereen bedanken voor het mogelijk maken van dit kampioenschap 2013-2014. Sjaak bedankt voor al je inzet en het trainen van dit eigenwijze groepje heren. We hebben het je niet makkelijk gemaakt. ;-)

Carin bedankt voor het coachen. We hebben echt heel veel plezier van je gehad langs de lijn. Alle invallers die afgelopen seizoen ons team kwamen versterken. Alle supporters die ons elke keer weer aanmoedigden en ons naar de overwinning hebben gebracht op de moeilijke momenten. En A-side voor de shirtsponsering.

En natuurlijk alle mannen van H1!!!

Frans"de fanatieke" Roos

Leroy "de beuker" Kuijper

Erik "de 3 meter" Verbruggen

Bas "de muur" v/d Lubbe

Jeroen "de opa" (maar nog snel) Moolenaar

Yorick "de passhaas en stofzuiger" van Schie

En Iwan "de tiepmiep" Hendriks

Iedereen bedankt en graag tot het volgende seizoen in de promotieklasse!!!!

Bron: tiepmiep Iwan