Vinkeveense plassen 2

Spannende eerste wedstrijd Atalante Dames 2
19 september 2014

Dinsdag 16 september toog de nieuwe formatie van Atalante dames 2 naar Amsterdam voor de eerste wedstrijd tegen UvO dames 1. Na de prima plek 8 van vorig seizoen spelen de dames wederom in de 1e klasse net als de eerste dames equipe, en dit seizoen ook nog eens bij elkaar in één poule ook. De teamsamenstellingen van teams 1, 2 en 3 zijn aardig op de schop gegaan. Marjan Fares van D1, Xuee Lont en Malou de Vries van D3 zijn bij de overgebleven Loeps Kuijper, Joke Ruizendaal, Astrid van de Water, Saskia Smaling, Inge Bakker en Annemarie Bakker gevoegd.

De eerste set ging van start met onze Dam-tot-Dam loper Astrid en Annemarie op de bank. Het ging gelijk op tot de Rabobank equipe wist uit te lopen met goed serveren en ouderwets puik verdedigingswerk van Inge. Maar door niet al te moeilijk aanvalsspel van de Vinkeveners liep de thuisploeg weer bij. Vanaf 21-21 ging het over en weer en ondanks hard werken waren het de Amsterdammers die aan het langste eind trokken: 28-26 verlies.

Door met het tweede bedrijf in de zelfde formatie. Aanvankelijk nog wel gelijk op totdat UvO het op de heupen kreeg en flink afstand nam door het de groengele verdediging flink moeilijk te maken. Atalante kon niet echt een vuist maken met een lekkere aanval. Op 19-9 achter ging Annemarie verder op de plek van Xuee en mede aangevoerd door luid aanmoedigen van Loes werd de tegenaanval ingezet. Op 20-13 volgde een time-out van de tegenstanders, die de inhaalreeks trachten te doorbreken. Onder luide aanmoedigingen stevende het voort. Marjan maakte een super strakke serveerreeks waardoor het nu eens voor de Amsterdammers lastig was een sterke aanval op te bouwen. De stemming kwam er nog meer in toen de Joker de bal boelkloedig over het middenblok prikte, en Inge sloeg het ene na het andere punt ofwel in het midden ofwel rechtdoor in de serveerhoek. Allemaal niet loeihard vanwege de rammelarm maar doelmatig was het zeker: 21-22, 22-22.. een uitbal van de tegenstander, weer Inge voor de 22-24 en via 23-24 was de winst van set twee daar: 23-25!

In set 3 zat de sfeer er goed in en startte met een mooie aanval van Loeps. Marjan een attent blok en lekkere aanvallen van Malou op de diagonaal. Tot halverwege de set stond het op lichte voorsprong toen Annemarie aanzette voor een sprint richting een weggeschoten pass. Maar ver kwam ze niet,. een zweepslagje in de kuit.. en dus Xuee terug het veld in. Het team was even van slag en zo ook de service, maar het dalletjes werd weer bijgetrokken en via twee mooie voorzetten van Xuee raakte Loeps lekker op dreef met haar linke linkse klappen: 22-25 winst.

Punt voor punt over en weer aan beide kanten in de vierde set, tot halverwege gelijk op. Astrid vond haar draai uiteindelijk wel op de buitenkant. Mooie dingen en foutjes aan beide kanten, hier en daar misschien wat vermoeidheid. De slordigheidjes aan Atalante zijde werden er meer en soms werd de bal wat al te makkelijk over het net gespeeld. 25-20 verlies.

Voor de laatste beslissende set kwam Inge terug en Loeps ging verder op het midden. In het veld werd hard geknokt en langs de kant fanatiek gejoeld. Geen van beide teams bleek in staat afstand te nemen en vocht in de letterlijk en figuurlijk verhitte hal verbeten door. Helaas net niet gelukt: 16-14 verlies. Ondanks de opgelopen blessure (en zeker niet de eerste juist in deze hal) best een aardige eerste wedstrijd voor de nieuwe ploeg. Volgende week dinsdag speelt de ploeg opnieuw in de Verheyhal, dan tegen het eerste team van De Spuyt.

Bron: mi