Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

Seizoen gestart voor GT.Bunck D3
21 september 2014

Na slechts drie trainingen profiel fotoen een paar oefensets stond afgelopen vrijdag de eerste wedstrijd op het programma voor het vernieuwde dames 3 van V.V. Atalante. Het door GT.Bunck gesponsorde team is een samenstelling van meiden uit dames 1 t/m 4.

Drie dames zijn in dames 3 gebleven: Agnes Nelis, Denise van der Laan en Sandra de Boer. Dit drietal is aangevuld met Agnetha Janssen, Judith van Rossum en Fenny Bijlsma uit dames 4.
Tot slot completeren Mirjam van der Strate, Daniëlle van der Horst en Nancy Lijten uit dames 1 en 2 het negental. De coaching wordt verzorgd door Hettie Schockman.

Na een aantal oefensets tegen dames 4 en dames 1 moest het afgelopen vrijdag dus voor het echie gebeuren. Onze buren, SAS '70 D2, was onze tegenstander.
De eerste set werd gestart met Mirjam op spelverdeling, Fenny op diagonaal, Judith en Denise op buiten en Daniëlle en Agnes op midden. Deze set ging als een speer. Er werd veel druk gezet met de service, waardoor het geroutineerde team van SAS niet in haar spel kwam. De coach van SAS vluchtte bij 9-4 en 18-8 nog in een time-out, maar het mocht in eerste instantie niet baten.  Aan het eind van de set maakten de Atalanter dames het zichzelf echter onnodig moeilijk. De pass verliep minder nauwkeurig en aan het net kwamen ze niet tot scoren. SAS maakte hier gretig gebruik van en onder aanvoering van hun sterkte buitenaanvalster kwam het team goed terug in de set. Gelukkig was de voorsprong groot genoeg en pakte Atalante de eerste set met 25-23.

De tweede set werd er met een ander team gestart. Agnetha en Nancy kwamen binnen de lijnen. De nieuwe opstelling zorgde vooral in het begin voor veel foutjes. Er werden veel fouten gemaakt in de passing wat veel directe punten opleverden voor de tegenstander. Door te schuiven met de opstelling kon Atalante wat beter in haar spel komen, maar het bleef achter de feiten aanlopen. Onder leiding van Sandra, die in het veld was gekomen voor Mirjam, kwam Atalante terug. Helaas was dit niet op tijd en de tweede set ging naar SAS met 23-25.

Met een gelijke stand was de wedstrijd weer helemaal open. Atalante was echter niet goed genoeg voorbereid op de verschillende opstellingen, waardoor de verdeling binnen de lijnen een beetje zoek was. Dit resulteerde direct in een enorme achterstand. Coach Hettie nam time-outs en wisselde er op los, maar het team kwam niet in een goed ritme terecht. SAS kon naar hartenlust afwisselen en Atalante kreeg de ballen om haar oren. Geheel terecht ging de derde set met 18-25 naar de uitspelende ploeg.

Een vijfde set behoorde zeker tot de mogelijkheden en dus werd de vierde set vol frisse moed gestart. De passing bleef wel wat onzorgvuldig en het was duidelijk te zien dat het team voor de eerste keer samen speelde. Toch werden er nog mooie reddingen verricht door met name Agnetha en Denise en liet Agnes haar waarde aan het net zien. Op de servicebeurt van Mirjam werd een grote achterstand omgebogen naar een gelijke stand. Helaas besloot SAS toen even gas te geven en door een aantal persoonlijke fouten aan Vinkeveense zijde ging ook de vierde set helaas verloren. Met 21-25 ging de overwinning in deze wedstrijd naar SAS '70 D2.

Aanstaande donderdag kan GT.Bunck dames 3 al sportieve wraak nemen. Het team neemt het om 21.15 uur in Uithoorn op tegen SAS '70 D3.

Bron: Nens

Volg Atalante Vinkeveen