Dames 2 verliest tweede partij
26 september 2014

Dinsdag 23 september ging Dames 2 wederom op pad richting Verheyhal in Amsterdam voor een treffen met De Spuyt dames 1. De eerste set startte voortvarend met een 5-2 voor maar werd door pass-foutjes bij gelopen tot 8-8. Daarna gaven beide teams weinig toe, niet meer dan 2 punten verschil in de rest van de set. Opmerkelijk vaak werden punten door foutjes ‘gescoord’. Veel service fouten bij De Spuyt, en aan Atalante zijde meer dan gewend misverstanden in de pass. De Spuyt zette net iets pittiger door en won met dat kleine verschil: 25-23.

De start van set 2 was vooral snel en passmatig de minste. De Spuyt maakte een fikse service reeks en de Atalante equipe wist de pass niet netjes onder controle te krijgen. Het onrustige spel was een lastige dobber voor Xuee. Invaller Mirjam van der Strate werd ingezet op de verdeelpositie en aanvankelijk werd met deze frisse wissel het tij even gekeerd. Maar de achterstand was te ruim en werd niet meer bijgelopen. Met maar liefst 25-11 het turfschip in.

Voor het derde bedrijf werden de zeilen anders bijgezet. Loeps op de midden, Malou diagonaal, Inge op de buiten en Joke voor Marjan. Astrid en Mirjam door op buiten en verdeling. Even wennen maar de achterstand werd alweer weg gewerkt door beter initiatief en meer pit in de ploeg. Malou maakte net als in de eerste wedstrijd een zeer mooie entree in de 1e klasse met lekkere aanvallen op de buitenkant en door het midden. Het team reageerde alerter en de strijd was weer aan, fanatieker dan de eerste set. Ondanks een goede partij was er toch letterlijk net tekort tegen de langere dames: 25-22 verlies.

In set 4 kwam Marjan terug voor Malou. Alles op alles en alertheid bij ieder punt was de opdracht van coach Annemarie en dat gebeurde ook. De Spuyt bleef echter hardnekkig strijden en maakte de punten schijnbaar makkelijker dan hard werkend Atalante en alweer met een zeer klein verschil werd de vierde set ook met 25-23 verloren. Moe gestreden en even terneergeslagen maakten de spelers de balans op. Zeker is dat het team meer in huis heeft. Te weinig trainingsuren in de benen met de nieuwe spelers en herintreders en dat zal de komende weken alleen maar verbeteren. Flink oefenen op pass, de nauwkeurigheid weer hervinden en flink wat pit en initiatief erbij moet het verschil gaan maken. Vrijdag 3 oktober staat de volgende partij op de rol in De Boei om 19:30.

Bron: mi