Heren 5 groeit!
27 september 2014

Vorige week heeft Heren 5, dat dit jaar de overstap gemaakt heeft van de Aspiranten naar de Heren (aangevuld met 2 krasse knarren), al laten zien dat ze aanvalskracht genoeg hebben om zich staande te houden op dit heren-niveau. Tegen het eerste van GSV Heemstede werd toen in een “kolkende” Spaarnehal (gelukkig hadden wij 1 supporter bij ons) overtuigend met 4-0 gewonnen. Alleen in de eerste set gingen de eerste 10 punten gelijk op, maar daarna zijn ze eigenlijk niet meer in de problemen geweest. De derde zet was het jonge team zelfs oppermachtig en wonnen ze met 25-8. Dus volleyballen is het probleem niet, maar hoe zou het gaan in wedstrijden waar het minder soepel loopt of tegen wat meer gehaaide teams (die er genoeg rondlopen in de 4e klasse)?

Een week later zou precies zo’n wedstrijd worden, nu in de Boei tegen het tweede van GSV Heemstede. Dit team had minder aanvalskracht dan hun eerste team, maar vertrouwde daarom meer op hun routine en techniek (en mond? ;-)). De eerste twee sets gingen zeer gelijk op, we liepen wat uit, zij kwamen weer bij en in beide sets maakten we het ons rond de 20 punten lastiger dan nodig. De tweede set hebben we zelfs 21-23 achter gestaan, maar hadden toch de mentale kracht en doorzettingsvermogen om dit om te zetten naar een 27-25 winst!

De derde set werd ons wat meer rust gegund door een lange servicebeurt aan onze kant en die wonnen we uiteindelijk met 25-6. De laatste set bij een 3-0 voorsprong is altijd lastig, je hebt al gewonnen, maar je wil toch nog even dat extra puntje! Dat bleek ook wel, want in het begin stonden we al redelijk snel met 4-10 achter, maar wederom met doorzettingsvermogen en door niet de kopjes te laten hangen, kwamen we gelijk, gingen er overheen en wonnen de set met 25-22.

Dus waar de eerste wedstrijd heeft laten zien dat het volleybal-technisch goed zit, heeft deze tweede wedstrijd laten zien dat het mentaal ook goed zit. Heerlijke set-ups en knalharde smashes werden afgewisseld met tactische balletjes (mid achter!), ingehouden smashes waar nodig en een goeie servicedruk.

Volgende week staat alweer onze tweede wedstrijd tegen GSV H1 te wachten (dat krijg je met 1,5 competitie), dus wederom een goeie test om dit team, ondanks de vorige simpele overwinning, niet te onderschatten en ons eigen spelletje te blijven spelen en uitbouwen.

Bron: Martijn

Volg Atalante Vinkeveen