Minidag 24-9-22

3 x 4 = 15 voor Heren 5
02 oktober 2014

Voor de 2e keer in 2 weken trok Heren 5 op woensdagavond naar de Spaarnehal om daar de 3e wedstrijd in 2 weken tegen een GSV Heemstede team te spelen. Vandaag stond, net als 2 weken geleden, het eerste team van GSV ons op te wachten op het veld. Bekend met hun spel (al hadden ze 1 of 2 nieuwe spelers ten opzichte van de vorige keer) was vandaag het doel om de tegenstander niet te onderschatten en net als de vorige keer voor maximaal resultaat te gaan: 4-0.

Deze wedstrijd hadden we voor het eerst onze “uit-wedstrijd-coach” Kees als rustpuntje op de bank zitten. Die had ons het primaire doel gegeven, om vanaf het begin geconcentreerd te zijn en ons eigen spelletje te blijven spelen en zo zelf het heft in handen te houden. Van onderschatting was geen sprake en net als de vorige wedstrijd tegen dit team gingen de eerste twee sets in het begin (tot een punt of 7, 8) enigszins gelijk op, waarna we gestaag uitliepen en beide sets met 11-25 wonnen.

De derde set leek GSV iets beter in hun vel te gaan zitten, werden wat sterker aan het net en daardoor konden we de 3e set van de vorige keer (8-25) niet evenaren, maar ondanks een sterke comeback van GSV wonnen we deze set nog “ruim” met 18-25.

Aan de ene kant gedreven om wederom voor de 5-punter te gaan, maar toch ook een beetje gewaarschuwd door het betere spel van GSV in de 3e set, begonnen we de 4e set wat nerveus waardoor we de eerste helft steeds tegen een achterstand aanhikten en achter de feiten aan moesten lopen. Pas toen GSV de 20 punten naderde kwamen we langzaam langszij, maar toch konden we niet voorkomen dat ze 21-23 voor kwamen te staan. Door het onderhand bekende doorzettingsvermogen van het team werd het uiteindelijk 24-24 waarna een zenuwslopende fase van de wedstrijd begon: korte rally’s, slordige services aan beide kanten van het net en zo kroop de stand vooruit … dan weer setpoint voor GSV, dan weer voor ons, dan weer voor … etc etc. Uiteindelijk trokken we op een stand van 29-29 de services naar ons toen en met twee scherpe services werd deze zeer spannend dan toch in ons voordeel beslecht: 29-31!! Ik zou zeggen: “chapeau!” ;-)

17 oktober speelt dit sterrenteam weer een thuiswedstrijd in de Boei om 21:15, voor de eerste keer dit seizoen eens niet tegen een GSV team, dus dé kans om ons “live” aan te komen moedigen!

PS1. Om te voorkomen dat mensen twijfelen aan mijn rekenkundig vermogen: 3 x 4-0 = 15 punten :-)

PS2. Een echte teamfoto volgt snel, zodra we met een compleet team aanwezig zijn.

Volg Atalante Vinkeveen