Minidag 4 oktober in Spaarnehal
04 oktober 2014

Al vroeg, beetje mistig maar een mooie zaterdag, begon het tweede Atalante team, wat zich inmiddels heeft omgedoopt in GIRLS POWER, de minidag.

Eerste dag is altijd even aftasten. Dan weet de wedstrijdleiding nog niet echt hoe goed de teams zijn. Dus je kan dan nog hele sterke of hele zwakke tegenstanders ontmoeten in jou niveau.

Girls Power bestaat uit Emma, Tessa K. en Daan die bekend zijn al met niveau 4. Aangevuld met Maxe, Eva en Manouk die vorig jaar nog niveau 3 speelden. Het ging zeker niet verkeerd, maar waren wel erg grote tegenstanders. De eerste twee wedstrijden verloren. Op het end hadden ze een meer gelijkwaardige tegenstander SAS. Dat ging heel leuk gelijk op en er werd hier heel mooi gelijk gespeeld. Dus gedeeld 3-4e geworden samen met SAS.

Dan het eerste team, inmiddels omgedoopt in de WICKY'S. Voor coaches een heel verwarrend team: Isis, Iris en Isa.. en dat in 1 team. De namen gingen dus wel eens de mist in.. gelukkig beginnen de namen van Roos en Tessa niet met een "i ". En dan nog Jikke die vandaag verhinderd was. In dit team spelen Roos, Jikke en Isa al langer niveau 6. Isis, Iris en Tessa speelden vorig jaar nog niveau 4.

Deze dames weerden zich heel goed! Met veel positieve aanmoedigingen van de kant ging het bij het team ook goed. Aardig wat mooie ballen in 3-en! En hun solide kracht is dat het meeste gewoon goed geserveerd wordt waarmee ze veel punten hebben gescoord. Met twee gewonnen wedstrijden en een gelijk spel zijn deze meiden "gewoon even" eerste geworden!

Een mooie weer dag buiten (die we grotendeels gemist hebben), maar zeker ook een mooi weer dag binnen!!

Bron: Inge