D3 komt tekort tegen Spaarnestad D7
04 oktober 2014

Afgelopen vrijdag speelde het derde damesteam van V.V. Atalante uitprofiel foto Vinkeveen in de eigen Boei tegen Spaarnestad D7 uit Haarlem. Helaas werd de door GT.Bunck gesponsorde thuisploeg op alle fronten afgetroefd door het Haarlemse team en hield Atalante slechts één punt over aan dit thuisduel.

Coach Hettie Schockman moest het deze avond doen zonder Mirjam van der Strate en Agnes Nelis. Laatstgenoemde is door een operatie aan haar pols meerdere wedstrijden niet inzetbaar. Het gemis van beide geroutineerde speelsters was in set 1duidelijk merkbaar. Er werd zeer onnauwkeurig gepasst, waardoor er aan het net niet lekker aangevallen kon worden. Saskia Smaling (dames 2) werd einde set nog binnen de lijnen gebracht, maar het mocht niet baten. De eerste set ging met maar liefst 16-25 naar Spaarnestad.

De tweede set werd er beter gestart door de Vinkeveense ploeg. De pass lag stukken beter, waardoor er aan het net meer gevarieerd kon worden. De blokkering ging ook iets beter en er was zicht op een goede afloop van de wedstrijd na een zeer matige start.

Helaas kwam halverwege de klad erin en het was duidelijk merkbaar dat de dames nog niet zo lang samen spelen. Veel persoonlijke fouten zorgden ervoor dat Spaarnestad langszij kwam, maar er werd niet opgegeven. Het harde werken werd helaas niet beloond en Spaarnestad pakte ook de tweede set (23-25).

De derde set was er een wisseling in spelverdeling, maar de onrust bleef overheersen. Grote achterstanden werden vaak weggewerkt door goede services, maar in de rally was Atalante gewoon niet bij machte het Spaarnestad moeilijk te maken. Spaarnestad was heer en meester in de rally en overklaste Atalante werkelijk op alle fronten. Een dubbele wissel aan Vinkeveense zijde leek het tij te keren, maar het was niet voldoende. De derde set en daarmee de wedstrijd ging naar de Haarlemse equipe (20-25).

Nog een keer alles geven was het motto van set 4 en dat deden de meiden. Tot driekwart ging de set gelijk op, waarna Atalante op de service van Denise van der Laan een brutale voorsprong pakte. Dit mocht niet meer weggeven worden. Uiteraard werd het weer even spannend, maar Atalante toonde dit keer veerkracht en met 26-24 werd de vierde set binnen gehaald. Best belangrijk, want nu werd er in ieder geval één punt overgehouden aan dit duel.

De dames mogen nu genieten van een vrije week. Tijd om alle puntjes op de i te zetten en de focus te richten op elkaar. Volgende week vrijdag, 17 oktober, mag het team in Zaandam aantreden tegen de koploper Clam Dycke D3.

Bron: Nens