Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

Heren 5: 4 op een rij!
19 oktober 2014

De 4de wedstrijd van het seizoen, maar pas de 2de vereniging waar Heren 5 dit jaar tegen moest aan treden: na 3 wedstrijden tegen GSV Heemstede, kwam deze keer het eerste team van I.D.E.E. naar de Boei. Van dit team hadden we ook nog geen wedstrijd gezien, dus in dat opzicht een grote onbekende, behalve dat ze 5de stonden met 6 punten uit 3 wedstrijden. Afgaande op de lengte van hun aanvallers en hun inspelen, gingen we uit van een stevig blok en toch wel een redelijke aanvalskracht.

De eerste set bleek dit echter een verkeerde inschatting; veel last van hun blok hadden we niet en in hun aanval hadden we meer te duchten van prikballetjes achter ons blok dan van hun smashes. Dat gecombineerd met hun sterke verdediging, maakte het toch tot een taai team. De eerste set werd zonder echte problemen gewonnen met 25-17, maar I.D.E.E. bleef toch steeds redelijk in de buurt.

De tweede set kregen we steeds meer grip op hun spel (de prikballetjes werden meer voorspelbaar) waardoor we in deze set al snel onze voorsprong tot een zeer comfortabele voorsprong konden uitbreiden. Deze set werd dan ook zonder problemen gewonnen met 25-10.

Maar waar we de afgelopen wedstrijden steeds de 4de set was waar we het onszelf onnodig lastig maakten, was het deze keer de 3de set. Van het begin was I.D.E.E. sterk aan het serveren en werden wij zelf een stukje slordiger met onnodige servicefouten. Hierdoor liep I.D.E.E. steeds weer een aantal punten uit en moesten wij steeds weer proberen in te lopen. Uiteindelijk lukte dit steeds wel, maar de drempel om er dan ook meteen overheen te gaan en op voorsprong te komen, leek te hoog. Pas bij 21-21 en daarna een aantal goede services, kwamen we op voorsprong en wonnen we uiteindelijk met 25-22.

In tegenstelling tot de 3de set werd de 4de set sterk gestart en leken we I.D.E.E. al snel “gebroken” te hebben. Met sterk spel (en vooral door ons eigen spel te spelen) zijn we deze set geen enkel moment in problemen geweest en konden we aan ons “doelsaldo” werken. Met 25-12 trokken we deze set naar ons toe.

Het ene “problemen-setje” per wedstrijd lijkt er dus nog steeds in te zitten, maar tot nu toe lukt het ons (ondanks de druk in zo’n set) toch steeds om hem uiteindelijk te winnen. Over de gehele wedstrijd hebben we weer een zeer mooi teamresultaat neergezet (4 x 4-0 op een rij), met op het individuele vlak ook een paar zeer mooie acties.

A.s. maandag spelen we wederom in en tegen Heemstede (verrassing!), maar 31 oktober spelen we om 21:15 in de Boei tegen, onze waarschijnlijk grootste concurrent, SAS ’70. Zet deze wedstrijd alvast in jullie agenda en kom ons aanmoedigen :-)

Bron: Martijn