Dames 1 Atalante nipt verloren
27 oktober 2014

De dames van het eerste team mochten afgelopen vrijdag aantreden tegen US uit Amsterdam. Dichtbij elkaar in de competitie dus potentie om een leuke pot te worden. En dat werd het ook…

Helaas waren de dames niet op volle sterkte, het was zelfs droevig gesteld met het thuisteam. Blessures, vakantie en lichamelijke ongemakken speelden het team parten. Met maar 6 spelers aantreden en niet allemaal in topconditie is beginnen met een achterstand. En die werd dan ook snel waarheid: de eerste set moest verlies geïncasseerd worden met 18-25.

De 2e set leken de dames ook af te stevenen op een verlies, totdat Ingeborg in 1 servicebeurt een achterstand van 17-21 wegwerkte naar een winst van 25-21. Met deze winst in de pocket kreeg het team weer wat meer vleugels, hier moesten punten te pakken zijn. De 3e set werd gelijk op punten gescoord. Helaas had de tegenpartij tegen het einde van de set ook een goede servicebeurt te pakken. Dit resulteerde in een 19-25 setstand.

Verbolgen over dit setverlies beet het damesteam zich vast in de wedstrijd. Over en weer werden lastige services en knallende aanvallen uitgedeeld. Met wat extra aanwijzingen van Brenda die ondanks haar rugblessure toch als teller/coach kon optreden werd in de wedstrijd vastgebeten. Deze punten zouden de dames niet weggeven. Een strakke service van Jana maakte de set af, spannend tot de laatste punt; 25-23 in de pocket. De laatste set   vol goede moed begonnen ondanks het inmiddels late uur. Ook nu weer gelijk op, maar helaas … ondanks de aanmoedigingen van alle heren en dames die nog in de zaal waren mocht de winst niet gepakt worden. Een lastig te turnen service van de tegenpartij speelde ons de laatste punten parten. 9-15 als setstand tot gevolg.

2-3 verloren dus, maar toch met opgeheven hoofd het veld verlaten. Met dank aan Denise die bereid was na haar eigen wedstrijd nog op de bank plaats te nemen als reservespeler en de nodige support bood aan het team. De volgende keer beloven we onszelf op volle sterkte te zijn en deze tegenstander gewoon in te pakken.

Bron: Ingeborg

Volg Atalante Vinkeveen