Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

Heren 2: van lelijk eendje tot titelfavoriet
30 oktober 2014

Ja ja het zal u ongetwijfeld verbazen, maar hier is dan toch echt het eerste verslag van Atalante Heren 2. Het team bestaande uit 9 ‘jonge’ heren ziet er dit seizoen als volgt uit:

·         Bas ‘Wat komt die hoog’ de Kuijer
·         Brent ‘het Kanon’ Schreurs
·         Mark ‘het Dak’ Mooij
·         Martijn ‘Opa’ de Vries
·         Regi ‘Gouden handjes’ Pothuizen
·         Rick ‘Positie Slet’ de Groot
·         Steven ‘de Stofzuiger’ Verrips
·         Tim ‘Krachtpatser’ Ruizendaal
·         Yorick ‘new Guy’ van Schie

Na een aantal aanpassingen ten opzichte van het vorige seizoen (Bob is gestopt, Yorick is terug van weggeweest en Steven speelt als libero)  is Heren 2 het seizoen uitstekend begonnen. We staan namelijk na 5 wedstrijden bovenaan!

VCH HS4 - Thuis
Na een drietal trainingen mochten we op vrijdag 19 september voor de eerste keer aan de bak. VCH HS4 kwam op bezoek. We kwamen sterk uit de startblokken en iedereen merkte meteen dat het goed zat. Door het invoegen van Steven als libero lag de pass erg goed en was er ook duidelijkheid in het achterveld. Na drie gemakkelijke sets werden we een beetje gemakzuchtig. Dit zorgde ervoor dat we in de 4e set ons normale niveau bij lange na niet benaderde. Deze set ging dan ook helaas verloren met 23-25, maar al met al een tevreden gevoel na deze 3-1 overwinning.

Oradi HS1 - Uit
Drie dagen later stond direct al de tweede wedstrijd op het programma. Met de eerste wedstrijd nog in de benen en een lichtelijk verzwakt team werd er afgereisd naar Aalsmeer om het daar op te nemen tegen het sterke Oradi. Aangezien er een paar blessures en een zieke waren, werd besloten om Joost van Heren 5 mee te vragen. Na een zwakke 1e set stond het 23-23. Deze set eindigde helaas door een hele zwakke prestatie van de scheids in 25-23 (2 onbegrijpelijke fouten). Na het set verlies gingen de koppen een beetje hangen, maar met de peptalk van coach Martijn (geblesseerd) en een zeer goede invalbeurt van Joost werden set 2 en 3 gewonnen. Helaas werd set 4 verloren. De laatste en beslissende set was in aantocht. Na een sterk begin kwamen wij al snel 5-2 voor. De set werd abrupt verstoord door de heren van de zaalvoetbal. Zij vonden het nodig om het veld op te komen, aangezien men de zaal had geboekt vanaf half 10. Hierdoor mochten we de 5e set niet afmaken en is de eindstand dus 2-2. (We zullen zien hoe dit afloopt).

VHZ HS2  & Van Nispen HS1 - Thuis
De derde en vierde wedstrijd speelden wij thuis tegen VHZ en van Nispen. Beide wedstrijden werden met 3-1 gewonnen met degelijk spel. Tegen VHZ verloren we de eerste set. VHZ had nog niet veel punten behaald na twee wedstrijden, maar kwam sterk uit de startblokken. Men had aan hun zijde veel terug en wij verloren de set met 23-25. Na een moeilijk begin herstelden wij de orde en werd de winst over de streep getrokken.
Onze vierde wedstrijd was tegen van Nispen. En u raadt het al: het werd wederom 3-1. Dit keer was het begin zeer sterk. De eerste set werd met duidelijke cijfers gewonnen. Set twee en drie waren iets moeilijker, maar werden ook over de streep getrokken. Net als in wedstrijd één lieten we ons verrassen in set vier en verloren we met 23-25.

Spaarnestad HS9

Woensdag 29 oktober moesten we afreizen naar Haarlem om te spelen tegen Spaarnestad H9. Na het inslaan was het al duidelijk dit ging niet gemakkelijk worden. (Allemaal met respect iets oudere mannetjes die het systeem goed hanteerden en vrij slim speelden). Na een belabberde 1e set werd er gelukkig toch nog gewonnen. Het werd zoals gewoonlijk 3-1. Nu werd mij gister gevraagd of we ooit nog eens met 4-0 gingen winnen. Wees vrijdag 14 november om half 8 in de Boei om dit uit te vinden. (We zullen jullie niet teleurstellen).

Bron: Yorick