Dames 1 en het koor van VV Amsterdam
03 november 2014

Op zaterdag 1 november gingen onze dames, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, op weg naar Amsterdam om een wedstrijd te spelen tegen de nummer 7 van onze poule. Deze wedstrijd waren we vastbesloten om te winnen, omdat we nu vrijwel onderaan staan. We pasten prima in de zaal, omdat de muren en de vloer van deze sporthal groen waren en niet zo’n beetje ook. De lijnen daarentegen waren oranje, een kleurrijke sporthal dus. De meiden van de tegenstander waren volop aan het zingen tijdens het inspelen, we hebben de meest aparte liedjes voorbij horen komen. Een uur later dan gepland, konden we eindelijk beginnen met de wedstrijd.

De eerste set begon niet zo goed, we kwamen maar niet in de wedstrijd en die meiden aan de overkant hebben hun hele scala aan liedjes kunnen zingen. Het stond op een gegeven moment 13-1 en we moesten nu echt gaan volleyballen. Na een korte time-out waren we weer wakker, en konden we beginnen aan de inhaalslag! En dat lukte ook! Het stond 14-18 en we kwamen steeds dichterbij. Uiteindelijk lukte het ons niet om de achterstand in te halen, we verloren de eerste set met 20-25.
De tweede set ging gelijkmatig op. Brenda en Martine begonnen deze set aan de kant. Onze dames kwamen steeds meer in de wedstrijd en we konden de tegenstander goed bijbenen. Het gezang werd steeds minder, de rust in het spel was weer terug. Toch begon de tegenstander uit te lopen toen het 14-18 stond en het lukte ons niet om die achterstand in te halen. We eindigden met 16-25.
De derde set ging het er fanatieker aan toe. Ingeborg en Jana stonden deze set aan de kant. We moesten echt een setje pakken en we konden ze echt hebben. Het ging gelijk op, de tegenstander had moeite met onze service. En ook balletjes in het gat, op de serveerplek, deden het erg goed. Maar, de tegenstander begon steeds harder te slaan en daar hadden wij weer veel moeite mee. Keiharde ballen, precies in het gat, werden niet altijd goed opgevangen. De meiden aan de overkant hadden erg veel lol en hun scala aan liedjes werd steeds breder. Er kwam zelfs een wave aan te pas. We bleven knokken, maar verloren uiteindelijk met 21-25.
De vierde set moesten we gewoon winnen! Brenda en Jana stonden deze set aan de kant, om ons aan te moedigen. Deze set begon net als de derde set, het ging allemaal heel gelijk op. Er werden prachtige ballen geslagen door beide partijen en we konden het allemaal prima bijbenen. De punten kwamen over en weer en we zaten aardig in het spelletje. Tot dat het 13-13 stond, en de voetbalvereniging wilde dat we weg gingen. De meiden aan de overkant raakten afgeleid en dit was onze kans om punten te scoren! En toch lukte het niet. De passes kwamen niet meer goed en we leken niet meer bij de wedstrijd te zijn. We hebben deze set verloren met 20-25.
Aanstaande vrijdag spelen we thuis, in De Boei om 21:15. Dit keer tegen dames 5 van vv-Amsterdam, het andere team. Weer een spannende wedstrijd dus, we hopen dat we dan wel minimaal een puntje kunnen pakken!

Bron: Martine

Volg Atalante Vinkeveen