Scholentoernooi 2014

D2 pakt niet dooorrrrr
17 november 2014

Deze week hebben de 9 dames van 2 een vervroegd teamuitje gedaan. We hebben heerlijk gegeten bij Le Virage in Mijdrecht. Tijdens dit lekkere teambuilding diner waar de nodige drankjes vloeiden hebben we uiteraard een uitgebreide tactiek bespreking gehouden. We waren het allemaal unaniem eens over het ons doel: punten scoren en van die onderste plek af komen!

De zaterdag hierop gingen we dus met volle moed richting Amsterdam voor een wedstrijd tegen vv Amsterdam dames 4. Even wennen voor ons een wedstrijd op zaterdagavond en aan de knal groen/geel gekleurde sporthal. Na een korte warming up konden we om half 9 eindelijk beginnen.

We moesten even een paar puntjes inkomen maar toen begon het lekker te lopen. De pass liep goed en de aanval werd netjes afgemaakt. Langzamerhand begon de tegenstander een beetje wakker te worden en na een wissel aan hun kant gaven ze wat meer tegengas. Ondanks dat bleven wij alert en pakten we de eerste set met 23-25.

De 2e set lieten we de eerste paar puntjes liggen. Na een time-out en een goede peptalk van Mie en Loeps gingen we er weer tegenaan. Inge veegde letterlijk de vloer aan met alle ballen die bij haar in de buurt kwamen. We moesten erg hard werken om de punten binnen te halen en redden het net niet. We verloren deze set met 25-21.

In de derde set liep het allemaal een stuk minder gesmeerd. We moesten erg hard werken voor elke bal en verloren  vaak de rally. De tegenstander kwam beter in het spel en wij lieten ons een beetje weg slaan, de ballen vlogen ons om de oren. Helaas 25-14. In de 4e set was iedereen de structuur en z'n positie en beetje kwijt. Ondanks de nog redelijk passes kwam de aanval er niet meer uit. Het was een rommelige laatste set. Helaas verloren we ook deze set: 25-12.

Bron: Malou