Dames 2 wint 3 keer met 3-2
14 december 2014

Na 7 verlieswedstrijden heeft Dames 2 eindelijk door hoe ze moeten winnen. Elke wedstrijd was het motto: Deze gaan we dik winnen! En 7 keer was dit niet het geval. Daar werden ze wel wat moedeloos van en op een gegeven moment vroegen ze zich af of ze nog wel wisten hoe ze konden winnen. Nu 3 wedstrijden verder en 3 keer een winst kunnen we stellen dat ze het weten en ook zeker niet meer gaan vergeten!

Jammer voor de lezers (en individuele speelsters met geniale acties) is de schrijfster van dit stuk een chronisch detail-vergeter als het gaat om wedstrijden. Wat me is bijgebleven:

De eerste winst
De wedstrijd van 21 november (de eerste winst) - tegen de numero 3 op dat moment - vochten ze regelmatig tegen zich zelf. Na set 1 te hebben gewonnen en 2 en 3 redelijk dik verloren begon set 4 ook de kant van verlies op te gaan. Met de stand van 16-24 tegen leek het alsof de wedstrijd klaar was. En toen gebeurde het: het team kwam samen, alle ballen werden van de grond gered, geniale aanvallen en schitterende passes maar vooral gewoon met veel pit hard werken. Eindstand van die set was 26-24. Na deze high konden ze de 5e set niet meer weggeven en wonnen ze voor het eerst dit seizoen!

De tweede winst
Weken lang steken onder water, elkaar bluffen en verwarring zaaien de laatste training voor de wedstrijd. Dames 1 tegen Dames 2 van Atalante stond op het programma. Beide teams gingen er voor want van je clubgenoten wil je niet verliezen. Daarbij telt ieder punt want helaas naast D2 heeft Dames 1 ook niet veel geluk gehad deze competitie. Beide teams vaak dicht bij de overwinning, maar dan net niet binnenhalen.. Lang verhaal kort is de meest sportieve uitslag het resultaat geworden van deze wedstrijd waarbij Dames 2 er met de winst vandoor ging.(3-2)

De derde winst
Nu ze inmiddels 2 keer hadden gewonnen raakten ze toch wel overtuigd dat ze vanaf nu gewoon alles zouden kunnen winnen ook al moesten ze tegen de numero 4, Spaarnestad. Nu zou het leuk zijn als ze een keer met meer punten zouden winnen dan 3-2. Is ook beter tegen de zenuwen! Helaas ontbrak het de dames aan pit en overtuiging. De eerste twee sets was er weinig energie en het spelletje was niet echt om over naar Mie (die op vakantie is) te schrijven. Gelukkig hadden ze deze wedstrijd, net als voorgaande wat versterking van Dames 3. Mirjam en Danielle versterkten het team en hoewel Danielle alleen zou coachen bleek dat een injectie van vers bloed met haar in de derde set noodzakelijk was. Met de nieuwe opstelling waarbij de toch wat grieperige Joke ook werd opgesteld draaide het spelletje om en kwam er samenspel en pit! De tegenstander was taai maar de dames sloegen er goed doorheen en kwamen na hard werken gelijk. De vijfde set werd afgetrapt of letterlijk afgeserveerd door Astrid. Punt na punt scoorde ze met haar serve en toen uiteindelijk de bal op de grond kwam had ze 13 punten achter elkaar gescoord. Uiteindelijk is de set gewonnen met 15-3!

Het eerstse half jaar is wat betreft wedstrijden nu voorbij. Met een tiende plek heeft Dames 2 nog best wel wat te wensen en goed te maken. Maar zoals ze het hele jaar al hebben geroepen: we klimmen naar boven. En voor wat betreft de beste wensen: De doelstelling is minimaal een 4-0 overwinning in 2015 en zich veiligstellen in deze klasse!

Bron: Marjan

Volg Atalante Vinkeveen